ביום ראשון האחרון יצא לדרך בעיר שדרות פרויקט החינוך "שפת הספר", יוזמה מרגשת ומשמעותית שנולדה במסגרת תוכנית 'עלמא' של משרד החינוך ועיריית שדרות, הפועלת זו השנה השנייה בבתי הספר היסודיים בעיר. מטרת התוכנית: לחזק את האוריינות הלשונית, להרחיב את אוצר המילים של התלמידים ולהעמיק את הקשר שלהם לעולם הספר.
במסגרת הפרויקט תלמידי כיתות ב'–ג' מבקרים במהלך יום הלימודים בספרייה העירונית או בשלוחת הספרייה במתנ"ס, שם הם נהנים מסיור מודרך, משתתפים במשחק "חפש את המטמון" בהובלת מחנכות הכיתה, משאילים ספרים, שומעים סיפורים ומגלים את קסם חדרי הקריאה והמדפים.
הפרויקט נבנה מתוך שותפות ייחודית ורחבה בין גופים מקצועיים שונים: הספרייה העירונית בניהולה של צופית פרץ וצוות הספרניות, צוות' עלמא' מחוז דרום של משרד החינוך בהובלת ד"ר דורית סימון ופנינה אל-על ברנע ומחלקת הפרויקטים הפדגוגיים במינהל החינוך בעירייה, בהובלת מעיין בר-יוחאי. אליהם מצטרפות רכזות השפה הבית ספריות ומחנכות כיתות ב'-ג', הפועלות יחד כדי להטמיע את שפת הספר כחלק משגרת הלמידה.
כבר מראשית שנת הלימודים, שולבה בתוכנית 'עלמא' גם השתלמות לסגלי החינוך שכללה ביקורים בספרייה העירונית וחשיפה לפעילויות חווייתיות המבוססות על קריאת ספרים, שיח בעקבות טקסטים והיכרות עם עולם הספרות העברית.
על פי תוכנית העבודה השנתית, כל תלמיד ישתתף בממוצע בעשרה ביקורים בספרייה במהלך השנה. מדובר על מספר גבוה ומשמעותי שנועד להרגיל את הילדים לשגרה של קריאה, חקירה ולמידה עצמאית. דרך הקריאה החוזרת ונשנית, התלמידים ירחיבו את אוצר המילים, יחזקו מיומנויות שפה ויפתחו דמיון, סקרנות ושיח איכותי.
הפרויקט מהווה חלק ממדיניות עירונית ברורה שמובילה העיר שדרות בשנים האחרונות: השקעה ארוכת טווח בחינוך, בשפה ובטיפוח דור צעיר אוהב ידע וקריאה.
ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "שדרות ממשיכה להוביל מהלכים חינוכיים פורצי דרך לטובת דור העתיד שלנו. פרויקט 'שפת הספר' הוא נדבך חשוב בחיבור הילדים לעולם הקריאה, לחשיבה ולהרחבת הדעת. אני מברך את כל השותפים שהפכו את היוזמה הזו למציאות ואת צוותי החינוך שפועלים במסירות מדי יום למען תלמידי העיר".
מ"מ ראש העיר, אלעד קלימי: "ההשקעה בשפה העברית ובמיומנויות הקריאה היא השקעה בתשתית החינוכית של כל ילד וילדה בשדרות. שיתוף הפעולה בין הספרייה, בתי הספר ותוכנית 'עלמא' יוצר מענה פדגוגי איכותי וחדשני. אנחנו נמשיך לפתח יוזמות חינוכיות שמקדמות תלמידים, מפתחות סקרנות ומעניקות כלים להצלחה".

