הבוקר (יום א') נודע כי בכוונתה של רכבת ישראל לבטל את הקו הנגב המערבי (מבאר שבע, דרך אופקים, נתיבות, שדרות ואשקלון לתחנות המרכז) בעקבות הצורך בעבודות חשמול הרכבת. על פי ההערכות, הקו יבוטל לתקופה העומדת על חמש שנים. המשמעות היא שתושבי הנגב המערבי יאלצו החל מהחודש להחליף רכבות באשקלון והנסיעה למרכז הארץ תתארך באופן משמעותי.
בעקבות ההחלטה שנעשתה ללא התייעצות עם ראשי רשויות האזור, שלחו חמשת ראשי רשויות עוטף עזה (אופיר ליבשטיין ראש מ.א שער הנגב, אלון דוידי ראש עיריית שדרות, תמיר עידאן ראש מ.א. שדות נגב, גדי ירקוני ראש מ.א. אשכול ואיתמר רביבו ראש מ.א. חוף אשקלון) מכתב חריף לשרת התחבורה, מרב מיכאלי ושרת הפנים איילת שקד, בדרישה לשקול מחדש את ההחלטה שמנתקת את תושבי העוטף מהמרכז ופוגעת אנושות בפרנסתם של התושבים.
מתוך המכתב: "לא מדובר באיום מעורפל אלא בפגיעה ממשית בפרנסתם של תושבי הנגב המערבי, בצעירים הלומדים במרכז הארץ, הורים שעובדים במרכז הארץ ונדרשים להגיע בזמן לילדיהם, יזמים שמבקשים להשתלב במרכזי החדשנות באזור ומחוסרי תעסוקה שמנסים להשתלב מחדש בעולם העבודה גם במרכז הארץ. זוהי פגיעה ישירה במאמצים שלנו כראשי רשויות עוטף עזה, להמשיך את הצמיחה הדמוגרפית המרשימה של אזור עוטף עזה ושדרות. לא נסכים לנתק את האזור שלנו ממרכז הארץ לתקופה כה ארוכה".
חמשת ראשי רשויות עוטף עזה: "בשנים האחרונות, העיר שדרות וכל ישובי העוטף חווים צמיחה דמוגרפית של ממש. הרבה מהמשפחות הצעירות, כמו גם המשפחות הוותיקות יותר, מסמכות על תחבורה ציבורית כדי לעבוד ולהשתכר בכבוד. ביטול הקו הישיר לתקופה של כמה שנים היא מכת שממנה תושבינו יתקשו להתאושש. בזמן שבכל הארץ מתקיימות עבודות חשמול של הרכבת, רק פה באזור הנגב המערבי, משום מה מבטלים קו לתקופה של לא פחות מחמש שנים. אנו בטוחים כי ניתן לשנות את ההחלטה ההזויה והרעה הזו".
מרכבת ישראל נמסר בתגובה:
"פרוייקט החישמול הינו פרוייקט לאומי ומטרתו היא שיפור השירות הרכבתי באמצעות הפעלת רכבות חשמליות חדישות, ירוקות לסביבה, ושקטות.
הפרויקט מבוצע בהדרגה בקטעי המסילה ברחבי הארץ, כאשר במהלך תקופת ביצוע הפרויקט חלים שינויים זמניים בזמני ומסלולי הנסיעה, בהתאם להשלמת תשתיות החשמל על המסילה.
בהתאם לתכנון הפרויקט, אשר אושר ותואם עם משרד התחבורה, תחל בשבועות הקרובים הפעלתו של הקו החשמלי בין הרצליה לאשקלון (דרך תחנות טבעת השרון), בעוד שבשלב זה תחנות אופקים, נתיבות ושדרות תמשכנה לקבל שירות באמצעות רכבות דיזל, וצפויות לעבור חישמול בשלב מתקדם יותר של הפרויקט.
עד לסיום השלב הנוכחי בפרויקט החישמול, יתבקשו נוסעי התחנות האלו לבצע החלפת רכבות בתחנת אשקלון, אשר תאריך במספר דקות ספורות את זמני הנסיעה, זאת כאמור באופן זמני, עד השלמת תשתית החישמול בקו, אשר בימים אלו נידונה בוועדה לתשתיות לאומיות (וות״ל). מרגע אישור הוות״ל, עבודת חישמול המקטע שבין אשקלון לבאר שבע תיערך כשנה וחצי.
לצד זאת, בשל הפעלת הקו באופן מלא בין הרצליה לאשקלון, יוארכו משמעותית שעות הפעילות בכל תחנות הקו, וכן תופעלנה רכבות בימי שישי ומוצאי שבת, דבר שישפר את השירות הרכבתי לאזור הנגב המערבי"