עיריית שדרות החלה לפני מספר חודשים בהחלפת כלל מדי המים בעיר, חלקם בני עשרות שנים, למדים חכמים העובדים בשיטת הקר"מ – קריאה מרחוק.
מדובר במונים דיגיטליים של חברת "מדי ורד" מקבוצת גאון, חברה מוכרת העוסקת בייצור ושיווק של מדי מים ופתרונות בקרה וקריאה מרחוק לרשויות המקומיות ולתאגידי המים. למערכת זו יתרונות רבים כמו יכולת מעקב ברגע אמת על צריכת המים, איתור ואבחון תקלות במדידה, ייעול פעילות פקחים של רשות המים ועוד.
מכיוון שחלק גדול ממדי המים שהיו קיימים עד כה בעיר הנם ישנים מאוד ובני עשרות שנים, צריכת המים שהם הראו לא הייתה מדויקת ולכן כעת, כשמדי המים החדשים הותקנו, הבחינו חלק מהתושבים בעלייה בצריכת המים הדו-חודשית ובעקבותיה, כמובן, גם בתשלום.
עם זאת, ראש העיר הנחה את מנכ"ל העירייה והגזבר להביא חברת בקרה שתבקר את עבודת חברת "מדי ורד" ותדגום באופן רנדומלי מספר מדי מים חדשים כדי לבדוק את תקינותם.
בנוסף, הזמין ראש העיר תושבים שיש להם בעיה נקודתית וחושבים שנפלה טעות בחישוב צריכת המים, ליצור קשר עם מספר טלפון ייעודי במחלקת הגביה לבירור תלונתם – 050-6007331 – בימים א'-ה' בשעות 11:00-15:00. חשוב לציין, שחלק גדול מהבדיקות שהתבצעו גילו צריכות דומות לאותה תקופה אשתקד.
"נמשיך להיות קשובים לתושבים ועל-אף הבדיקות הרבות שעשינו טרם היציאה למהלך, ייתכן וישנן טעויות נקודתיות שאותן אנו נתקן", אמר ראש העיר, אלון דוידי. "המהלך הוא מצוין ומסייע לנו לדעת בזמן אמת צריכת מים, לגלות נזילות ולהתריע בפני התושבים עוד לפני שהם גילו זאת. המוקד הטלפוני יסייע לתושבים ואני מבטיח שנבדוק כל פניה", סיכם ראש העיר.