שלב א' של סלילת הכביש העוקף החדש 333 שיהפוך בעתיד ליציאה והכניסה הצפונית לעיר נמצא בשלב מתקדם והשבוע התבשרו בעיריית שדרות כי נמצא תקציב להשלמת המקטע השני. בנוסף, אומרים בעירייה כ בימים אלה עושה דוידי מאמצים לגיוס 120 מיליון שקלים נוספים לטובת ביצוע הקטע המרכזי שיחבר בין שני הקטעים האחרים לכביש אחד.
מטרתו של הכביש לחבר את העיר לכבישים הבין-עירוניים העוטפים אותה – כביש 34 במערב, שייצא באור הנר לכיוון כביש יד-מרדכי וכן לכביש 232 דרך צומת איבים לכביש 334.
בנוסף, כביש זה יאפשר כניסות ויציאות חדשות לעיר שדרות שישרתו את כלל תושבי העיר, גם אלו שיגורו בשכונות הצפוניות וגם התושבים האחרים שיעדיפו לצאת ממנו ולא ביציאות הנוכחיות, דרך צומת שדרות-ניר עם או צומת אזור התעשייה.
כאמור, מאז שאושר ההסכם, שוקדת חברת "נתיבי ישראל", שהיא החברה שמבצעת את עבודות הקמת הכביש מטעם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, על קידום ביצוע הכביש וזאת בצל מורכבות הפרויקט בשל התמודדות עם טופוגרפיה מאתגרת והצורך להעתיק קו דלק גדול מאזור סלילת הכביש.
כדי להתגבר על מגבלות התקצוב החלקי והמוכנות התכנונית, קידמה החברה את הכביש לביצוע בשלושה מקטעים, כאשר סלילתו של הקטע המזרחי לכיוון איבים כבר יצאה לדרך והוא נמצא בביצוע וצפוי להסתיים בעוד כשנה וחצי.
"העיר שדרות צפויה להתפתח בשנים הקרובות ולהכפיל את אוכלוסייתה ועלינו להיערך לכך בהתאם" אומר ראש עיריית שדרות אלון דוידי בתגובה לבשורה החשובה. "כביש 333 יתרום לרבות לתנועת כלי-הרכב לתוך העיר ומחוצה לה ויחבר את שדרות ישירות לכיוון ירושלים, תל-אביב וצפונה. העיר שדרות גדלה ומתפתחת ולכן מן הראוי שתושביה ייהנו מיותר מ-3 יציאות מהעיר, מה שיקל על עומסי תנועה בשעות מסוימות ביום. תודה לחברת נתיבי ישראל ולמשרדי התחבורה והאוצר ורמ"י שפועלים נמרצות לקידום הכביש".