בשנתיים האחרונות מתחוללת במועצה אזורית שער הנגב מהפכה של ממש. בהשקעות של עשרות מילוני שקלים במסגרת החלטת הממשלה לעוטף עזה – הושלם שלב א' במהפכת הדרכים והתשתיות בשער הנגב. לא פחות משמונה צמתים מסוכנים הוסדרו בשנתיים האחרונות אחרי עשרות שנים של תאונות דרכים מסכנות חיים. בשיתוף עם נתיבי ישראל ומשרד התחבורה, הובילו במועצה אזורית שער הנגב תוכנית הסדרה רחבה שכוללת הקמה של שלושה רמזורים חדשים והכרחיים בצומת הכניסה לגבים וקריית החינוך, צומת ניר עם וצומת יכיני. בנוסף הוסדרו הכניסות לישובים מפלסים, אור הנר, ברור חיל, אזורי התעשייה וקריית החינוך.
כבר בשבועות הקרובים תסתיים העבודה על שלושה רמזורים נוספים בכניסות לאור הנר, ארז ואיבים. בנוסף בשנה הבאה כבר נכנסו לתכנון תוכניות ההסדרה של צומת כפר עזה, צומת סעד ורמזור חדש שיוקם במעבר החקלאי של קיבוץ בניר עם. במקביל וכחלק מרכזי בתוכנית ההסדרה של מועצה אזורית שער הנגב, המועצה פועלת על מנת לחזק ולקדם את האכיפה המוגברת בכביש 334 ו232.
עם סיומו של שלב א' במהפכת הדרכים, המועצה יוצאת לשלב השני יחד עם משרד התחבורה ונתיבי ישראל בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים לשדרוג ההתניידות במרחב. גולת הכותרת של המהלך – רשת שבילי אופניים שתחבר את כל יישובי המועצה באורך כולל של כארבעים קילומטרים. העבודות על המקטע הראשון מהרכבת לצומת סעד החלו כאשר ניתן לראות בצומת שער הנגב (צומת הקשתות) את העבודות בשטח. חלק מהתוואי כולל גם מרכיבי מהגבול עם עזה בסיוע משרד הביטחון וצה"ל.
בנוסף וכפיילוט לאומי למרחב הכפרי תחל בחודשיים הקרובים תוכנית ייחודית לחיבור יישובים קטנים ומרוחקים למטרופולין תחבורתי. התוכנית כוללת הקמת האב תחבורתי מרכזי בינעירוני שיוזן באמצעות מערך אוטובוסים ומיניבוסים בתדירות גבוהה מהיישובים המרוחקים. בשלב א' של הפיילוט יצא בכל שעה אוטובוס מאסף במסלול קבוע מקיבוץ רוחמה עד קריית החינוך ומכללת ספיר, שדרות והרכבת. המסלול יכלול בדרך את קיבוץ דורות והישוב איבים. בשלב הבא יורחב הפיילוט לשאר יישובי המועצה האזורית שער הנגב ובהמשך לאזור הנגב המערבי כולו.
אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב: "תשתיות התחבורה של שער הנגב היו תקועות בשנות השמונים בהן יישובי המועצה היו קטנים ורחוקים ממרכזי הערים. בעשור האחרון מועצה אזורית שער הנגב הכפילה את מספר התושבים, כמובן שמספר הרכבים עלה בהתאמה. הצורך לחבר את הישובים בדרכים בטיחותיות וירוקות יותר הפך למרכזי והמחסור בתחבורה ציבורית הקשה על היציאה מהישוב. לשמחתי גם במשרד התחבורה וגם בנתיבי ישראל, מצאתי אוזן קשבת ורצון אמיתי לסייע לנו לייצר שינוי. תוכנית הסדרת הדרכים שיצרתי יחד עם הצוותים המקצועיים במועצה, צוותי משרד התחבורה ונת"י היא בשורה גדולה והיסטורית שמקפיצה בצורה משמעותית לא רק את איכות החיים אלא גם את תחושת הביטחון והבטיחות של התושבים על הכביש ובשבילים. העובדה שבזמן קצת מאוד, שנתיים בלבד, הצלחנו לסיים את השלב הראשון ולהתחיל את השלב הבא בעבודה בשטח, רק מעידה על המחויבות וההתגייסות להן זכינו במשרד התחבורה, נת"י, משרד הביטחון וצה"ל. אני רוצה להודות לשרת התחבורה מירי רגב והצוות המסור שלה, כמו גם לנתיבי ישראל, על השותפות, האמון, הקשב ועל כך שעזרו לנו מאוד בקידום התוכנית ".