התשובות שסיפקה שרת התחבורה מירב מיכאלי לראשי הרשויות לא מספקות אותם והבוקר במפגש מיוחד בתחנת הרכבת בשדרות הם הודיעו כי ימשיכו במאבק הצודק עד שימצא פתרון ביניים אחר.
כזכור, הסיפור התעורר בעקבות מחאתו של אביחי שלי, כבד ראיה ושמיעה, תושב העיר נתיבות שנוסע מדי יום ברכבת. בעקבות זאת, הצטרפו למחאה כל ראשי הרשויות שהבינו את חומרת ההחלטה של רכבת ישראל כי החל מה-13.11.2021 ולמשך 5 שנים, תופסקנה הרכבות הישירות מאזורנו לכיוון תל אביב והמרכז וחזרה, והנוסעים תושבי מערב הנגב יצטרכו לבצע החלפה והמתנה באשקלון מה שיאריך את הדרך למרכז מנתיבות למשל לכמעט שעתיים ומשדרות לשעה וחצי.
למפגש הבוקר בתחנת הרכבת בשדרות הגיעו ראש העירשדרות אלון דוידי, ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש העיר אופקים איציק דנינו, ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן, ראש מועצת אשכול גדי ירקוני, ראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו וראש מועצת בני שמעון ניר זמיר.
צפו בוידאו של מפגש ראשי הרשויות הבוקר | צילום: אורי גבאי
"אני רוצה לומר לכם משהו מאוד חשוב" ציין אביחי שלי בפני ראשי העוטף, " מרכבת ישראל כמה שזה מזעזע לשמוע את זה, אין לוח זמנים לגבי השנה וחצי הקרובות, הם לא יודעים אפילו מי הקבלן שיבצע את עבודות החישמול, אני אומר למנכ"ל רכבת ישראל בחייאת אתה לא יודע מי הקבלן שיבצע את הפרויקט באזור שלנו ואתה רוצה להוציא לפועל את ההשבתה ב-11.11".
שלי ציין בפני ראשי העוטף את האופציות שמונחות ויש לבחון כחלופות: "אופציה ראשונה -תעבדו בלילה בלי הפסקה רק אל תשביתו אותנו. אופציה שנייה-אתה רוצה לבטל ולעבוד על החשמול? אין בעיה הצעתי בין 6 ל-9 בבוקר שהמדינה מתפוצצת להגיע לעבודה ובין 4-7 בערב שהמדינה מתפוצצת לחזור הביתה תעשו קו ישיר. במהלך האמצע והלילה תעשו החלפות. האופציה השלישית: "אם אתם מוסיפים לנו החלפה באשקלון תורידו תחנות".
ראש העיר שדרות אלון דוידי התערב: "חבר'ה יש כאן אפליה שאסור להסכים לה. יכול להיות שהכוונות שלהם טובות אבל צריכים למנוע את זה ולהיאבק על כך".
אופיר ליבשטיין הוסיף: "חשוב לשים דגש על עניין מרכזי, כאשר הרכבת יצאה לדרך הנסיעה משדרות לתל אביב הייתה פחות משעה, היום הנסיעה התארכה לכמעט שעה וחצי ועם עצירה באשקלון זה יכול להגיע ל-100 דקות ואנחנו חייבים למנוע את זה".