שלומית, אמו של מ', המתמודד עם אוטיזם בתפקוד גבוה, התקשה לעצור את הדמעות לפשר הסיוע של מוקד מידע ושירות לתושב שדרות במצוקתו של בנה. מ', תושב באר-שבע, נתקע במרכז שדרות לאחר שנהג אוטובוס סירב להעלותו, חשש שלא יגיע חזרה לביתו, אך נציגות השירות ובמיוחד סייר המוקד שדאג להסיעו לתחנת הרכבת, החזירו לו ולאמו את החיוך.
מוקד מידע ושירות לתושב (106) שדרות כבר ידוע ומוכר בתפקודו הגבוה ובשירות המיטבי שהוא מעניק לתושבי העיר, אך לא רק, גם למבקרים הרבים ולמקבלי השירות בשדרות. לא פעם מקבל המוקד פניות מאנשים בנושאים שונים, שלאו דווקא בתחום אחריות המוקד בפרט והעירייה בכלל, אך משתדל לתת מענה מהיר וטוב.
מ', צעיר בן 20 הנמצא על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה, הוא תושב באר-שבע. הוא בשירות לאומי בבית החולים "סורוקה" ובקרוב ייכנס לדיור מוגן בשדרות. בשבוע שעבר הגיע לעיר דווקא מטעם התנדבותו ב"סורוקה" ובסיומו של היום, בסביבות השעה 14:00, התייצב בתחנה המרכזית ליד הסינמטק וביקש לעלות לאוטובוס שיסיע אותו לבאר-שבע. מ' הציג בפני הנהג את כרטיס ה"רב קו" שברשותו, אך נהג האוטובוס לא הסכים להעלותו כי הכרטיס לא היה מלא. רק שלפי אמו של מ', שלומית, "מתנדבי שירות לאומי עולים לאוטובוסים בחינם ולא צריכים לשלם, כך שהנהג היה חייב להעלות אותו".
כך יצא שבצהרי היום, כשבחוץ למעלה מ-40 מעלות, מ' עומד לבדו בעיר זרה לו וחושש שמא לא יגיע הביתה. "הוא התקשר אלי והיה ממש בלחץ, הוא שאל: 'איך אני אגיע הביתה?'", מספרת שלומית, "התקשרתי למספר חברות בשדרות אבל הן לא ענו לי ואז חשבתי להתקשר למוקד. הנציגות שם היו מדהימות, ממש מרגשות, הן התקשרו אליו שלא יהיה בלחץ, הן ריגשו אותי עד דמעות".
המוקד הזעיק את הסייר, ציון עזרא, וזה באופן מיידי נסע לתחנה שבה עמד מ', הסיע אותו לתחנת הרכבת, ראה שהוא מצטייד בכרטיס ולא עזב אותו עד שעלה לרכבת. "הם פשוט היו מדהימים ושירותיים, אני ובני מודים לנציגות ולציון מקרב לב, מה שהם עשו לגמרי לא מובן מאליו", סיכמה שלומית.
ראש העיר, אלון דוידי, ששם את תחום השירות לתושב בראש סדר העדיפויות בקדנציה הראשונה שלו ודאג להקמת האגף לשירות התושב, בירך את העובדים ואמר: "אנחנו עמלים כל הזמן על שיפור השירות לתושב בכל התחומים ואני שמח לשמוע על מקרים כמו מקרה זה, בו הסייר היקר ציון סייע לבחור צעיר, המתמודד עם אוטיזם, והכל כדי שיצליח להגיע למחוז חפצו. כל הכבוד לנציגי השירות על השירות האדיב והמהיר וכמובן שוב לציון".
מנהלת האגף לשירות התושב, הילה אלימלך: "אני גאה בעובדי המוקד שמידי יום מתגלים בעבודתם המקצועית, המהירה והיסודית. הצבנו לנו מטרה עליונה של מתן שירות מיטבי לתושבי העיר ולכל מי שמגיע אלינו מסיבה כזו או אחרת. הסיפור הזה ריגש את כולנו לאור היותו של הצעיר על הרצף האוטיסטי וכמובן לאור הסוף הטוב של הסיפור. בשדרות חושבים שירות זו לא סיסמה".