לאחר שסיימה את לימודי התואר הראשון בהוראה, הקריירה של מיכל קגן (33) משדרות עלתה, כך היה נדמה על המסלול הבטוח של מערכת החינוך אלא שאז חלה תפנית חדה ומפתיעה מבחינתה. "השקעתי 4 שנים בלימודי התואר, באתי הכי חדורת מטרה למערכת החינוך, הגשתי תלמידים למבחני בגרות במתמטיקה אבל אז גיליתי שהעבודה לא מספיק מתגמלת, לאט לאט המשרה שלי ירדה באופן משמעותי מה שהוביל אותי להחלטה לעזוב" מספרת קגן".
מניח שאמרו לך "לא חבל על כל ההשקעה שלך"?
"אמרו לי. זה גם מה שאני הרגשתי בהתחלה. בדיעבד אני מבינה היום שלהיות עובדת הוראה זה לא אני. למדתי לימודי הוראה כי זה היה גם הרצון של אמא שלי שתמיד אמרה שהיא רוצה שתהיה לה ילדה מורה כי יש לה אחד שהוא כלכלן, אחת מהנדסת תוכנה, אחת שלמדה אנגלית ובלשנות. אמרתי לעצמי אז זה תואר קליל וכייפי אבל כשהתחלתי לעבוד בזה ולא התפרנסתי כפי שציפית הבנתי שזה כנראה לא המקום שלי".
כאמור, אחרי שהחליטה לעזוב את ההוראה, החלה קגן לחפש עבודה והתייצבה לראיון בחברת טרגט קול שהוקמה לפני 12 שנים על-ידי בני המקום במטרה לתת לתושבי העיר מקום עבודה מפנק עם יכולת השתכרות גבוהה. כיום, טרגט קול מונה למעלה מ-900 עובדים ברחבי הארץ, תחום פעילות החברה היא הפעלת שירותי מוקדים, עבור חברות כגון חברת פרטנר, שופרסל און ליין, שטראוס, ישרוטל, מכבי שירותי בריאות, וולט ועוד. החברה ידועה במתן דגש על רווחת העובדים, אושר ארגוני ודאגה לעובדים. גם במשבר הקורונה, החברה לא הוציאה עובדים לחל"ת אלא ההפך, צ'יפרה את הקיימים, דאגה לתנאי עבודה מהבית כולל אספקת מחשבים ואף גייסה עובדים חדשים.
"כשהגעתי לראיון עבודה בטרגט קול לא חשבתי יותר מדי רחוק, ראיתי בזה עבודה זמנית" מספרת קגן על תחילת הדרך לפני 11 שנים שלא הייתה קלה מבחינתה. היא נזכרת בסיטואציה שחוותה: "בהתחלה מבחינתי לעזוב את החינוך ולהגיע לכאן הייתה סוג של ירידה לצורך עלייה" היא מתארת וממשיכה: "אני זוכרת שבתקופה הראשונה כאן היה לי נורא נורא קשה ואחת הסיטואציות שזכורות לי הייתה כשהגעתי לכאן האחראית משמרת שלי הייתה מישהי שרק שנתיים קודם הגשתי אותה לבגרות בכיתה יב' והיא בעצם זו שמנהלת אותי בעבודה. אני מודה שקיבלתי כאפה גדולה שהעירה אותי, יחד עם זאת זה בעיניי שיעור לכל אחד שנמצא בדילמה של עבודה- לא צריך להתפנק, כשצריכים עבודה עובדים זה בטח עדיף מלשבת בבית חסר מעש".
"הגעתי לראיון עבודה אצל אופיר זכאי, אחד מהבעלים של החברה" היא נזכרת השבוע. "אני זוכרת שהוא מייד אמר לי "תדעי לך שאני מתרשם לפי הדיבור שלך, שיש לך יכולת מכירה", אמרתי לו שמאז שהייתי קטנה אמרו לי שאני "גברת פלפלת". התחלתי לעבוד בתיאום פגישות אבל מהר מאוד עברתי לעבודה כנציגת מכירות, מעבר לתנאים המצוינים, השכר היה מתגמל מאוד ואולי הכי חשוב קיבלתי במקום הזה המון כלים לחיים. איך בעלי תמיד אומר לי, יש את מיכל שלפני טרגט קול ויש את מיכל של טרגט קול".
ככל שעברו השנים מיכל קודמה בעבודה. "מהרגע הראשון בטרגט קול נתנו לי להבין שזה המקום שבו אפשר לחלום וליישם את זה. אני זוכרת שפניתי למנהלת שלי ואמרתי לה שאני אוהבת מאוד את מה שאני עושה ומרוצה מהשכר אבל רוצה להתקדם. בהתחלה היא אמרה לטובתי, "את יודעת את אשת מכירות מצוינת, מרוויחה בונוסים מצוינים ואם תתקדמי לתפקיד אחר לא בטוח שתוכלי להרוויח בונוסים במיוחד שהביצועים שלך מטורפים. בסופו של דבר אמרתי שאני חושבת על העתיד שלי. קיבלתי את הקידום הראשון שלי שזה אחראית משמרת, לאחר מכן ראש צוות, לאחר מכן מנהלת תחום פעילות מוקד 012. אגב, לא מזמן ישבתי לצהריים עם 2 נציגות מהמוקד והן שאלו אותי אם ידעתי שאגיע לתפקיד הזה. עניתי להן, גם עכשיו שאני בתפקיד הזה אני תמיד שואפת לתפקיד הבא כי אם אתה לא שואף סתם לדוגמא בצבא להיות מפקד פלוגה אז אתה לא תהיה. זה האני מאמין שלי, כל הזמן להיות בשאיפות ולמצוא את התפקיד הבא".
השבוע, כשפגשנו את מיכל קגן במשרדי החברה היא הייתה מחויכת וגאה על הדרך שעברה, מהתפקיד הכי זוטר לתפקיד בכיר. "אני מגיעה לפה כל בוקר בשמחה ועם חיוך גדול. כמובן שגאה בדרך שעברתי ומודה לחברה שנותנת הזדמנות גם לעובדת הכי זוטרה. בכלל, כיף לעבוד בחברה שמאמינה בך ונותנת הזדמנות לחלום ולהגיע רחוק. בנוסף, אני מרגישה שהמקום הזה הוא משפחה אחת גדולה, מקום עם אנושיות בדברים הכי קטנים, מקום שבאמת נותן לכל מי שעובד כאן ארגז כלים לחיים".
לילך מישר סמנכ"לית אושר ארגוני מפרגנת למיכל: "מיכל היא גברת פלפלת של החברה, נמרצת, מלאת תשוקה ורצון להצליח ולהתקדם. אני הכי גאה בדרך שהיא עברה. בארגון שלנו השמיים הם הגבול. יש אינספור משרות ואפשרויות קידום והחברה גאה לקדם כל שנה בין 30 ל 60 עובדים במגוון תפקידים ניהוליים ברחבי הארץ".
אור שיינמן, מנכ"ל החברה הוסיף: "לא בכדי אומרים עלינו שמדובר בהייטק של עולם המוקדים, ההשקעה בעובד עולה לנו המון מאחר ואנחנו נחושים להשקיע בעובדים שלנו ככל שניתן, מרמת האוזניות האיכותיות בשוק, דרך הכסא האורטופדי ועד משרדים מפוארים ונוחים, מתנות בכל ארוע וחג ואירועי חברה".