עיריית שדרות הזמינה בשנה שעברה סקר שילוט ברחבי העיר, הסקר בוצע במהלך השנה אולם החיוב לבעלי העסקים נשלח מטעם חברת מ.ג.ע.ר רק בתחילת שנת 2018. בעקבות פניות של תושבים לראש העיר על קבלת החיוב לתשלום אגרה בגין שנה שהסתיימה, ביקש דוידי מהיועץ המשפטי לבחון את חוקיות הגבייה על השנה הקודמת בשנה הנוכחית. בעקבות חוות הדעת, בעלי העסקים יידרשו לשלם אגרת שילוט רק על שנת 2018.
עיריית שדרות ביקשה בשנה שעברה מחברת מ.ג.ע.ר, המפעילה את מחלקת הגביה בעיר, לבצע סקר שילוט בין בתי העסק בעיר, כפי שמורה חוק העזר העירוני, על-מנת לגבות אגרת שילוט מכל עסק שתלה שלט אחד או יותר על המבנה שלו. הסקר בוצע במהלך שנת 2017, אולם בשל תקלה בחברת מ.ג.ע.ר יצאו החיובים לבתי העסק רק בתחילת שנת 2018 ובכך נמנעה מבעלי העסקים האפשרות החוקית להסיר שלטים בהם הם אינם מעוניינים ולצמצמם את החיוב בגין האגרה. בעקבות פניות שנעשו לראש העיר בעניין, נחשף הוא לבעייתיות שנוצרה וזימן לפגישה דחופה את אנשי המקצוע הרלוונטיים ובהם מנהל מחלקת הגבייה, מנכ"ל העירייה והיועץ המשפטי, כדי לבדוק את פניות התושבים אל מול חוקיות דרישת האגרה שנשלחה אליהם.
בהמלצת הייעוץ המשפטי, הורה ראש העיר לשלוח מכתב לבעלי העסקים שייצא בימים הקרובים. במכתב יירשם לכל בעל עסק אילו שלטים נמצאו בעסק שלו ובאיזה גודל, מה סך החיוב עליהם וכי מדובר בדרישת אגרה לשנת 2018 ולא 2017. בנוסף, יינתן לבעלי העסקים פרק זמן בו יוכלו להודיע לעירייה על הסרת אחד השלטים או יותר על-מנת שיחויבו בהתאם. ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "המטרה שלנו, כרשות, מלבד לפעול לפי החוק ולפי התקנות, היא לבוא לקראת התושבים שלנו בכלל ובעלי העסקים בפרט. גם כשנעשית טעות שלא במכוון, מחובתנו להטות אוזן לתושבים ולבוא לקראתם ככל הניתן. גם במקרה זה פעלנו כך ונמשיך לפעול בדרך הזאת במידה ונידרש. אני קורא לבעלי העסקים להשיב למכתב אותו יקבלו על-מנת שלא יהיו חיובים מיותרים".