הפגישה בין ראשי מחאת הרכבת בנגב המערבי וראשי הרשויות עם שרת התחבורה מירב מיכאלי הסתיימה ללא תוצאות מספקות-כך מדווחים לפני דקות אחדות פעילי המאבק, בראשם אביחי שלי כבד ראיה ושמיעה, תושב העיר נתיבות, ירון סמימי-פעיל חברתי מוכר וטל סיגרון שמלווה אף הוא תקשורתית את המאבק מקרוב.
נזכיר, בשבוע שעבר החלו בעזרת ראשי הרשויות מאבק משותף כדי למנוע החלטה של רכבת ישראל לעבור לרכבת חשמלית עוד בטרם הושלם הקו בין אופקים, נתיבות ושדרות לאשקלון. בשל כך, הקו הישיר למרכז הארץ יבוטל. הנוסעים יצטרכו לבצע החלפת רכבת באשקלון מה שיאריך עוד יותר את הנסיעה שעם השנים התארכה לזמן ארוך מדי ובלתי נסבל.

ראשי העוטף הבוקר בתחנת שדרות. צילום: אורי גבאי
בעקבות המחאה, החליטה שרת התחבורה להוציא תגובה משלה באמצעות סרטון טיקטוק שלעג למאבק של אביחי שלי וחבריו והציג אותו כ"פייק ניוז". בעקבות הזעם של פעילי המחאה הבינה השרה מיכאלי את הטעות שלה, הסירה את הסרטון וקבעה פגישה שנערכה לפני שעה קלה (יום ב') באמצעות הזום. בדיון בזום נטלו חלק גם ראשי רשויות, ביניהם ראש עיריית שדרות אלון דוידי ואופיר ליבשטיין משער הנגב.

הדיון בזום שנערך לפני שעה קלה.
"כעת הסתיימה פגישתנו עם שרת התחבורה, מרב מיכאלי, ראשי רשויות הנגב המערבי, מנכ"לית משרד התחבורה ומנכ"ל הרכבת.
אנו מסכמים פגישה זו כמאכזת וללא כל בשורה לתושבי הנגב המערבי!" ציינו יוזמי המחאה.
לטענתם בפגישה העלו שלוש דרישות עיקריות.
1. קיצור זמני הנסיעה – לפי מתווה פתיחת תחנות הרכבת. 75 דק' מאופקים, 65 דק' מנתיבות ו-50 דק' משדרות לתל אביב.
2. להימנע ככל הניתן מביצוע ההחלפה באשקלון ולתת מענה אופטימלי.
3. לוח זמנים מדויק של עבודות החשמול, תוך בחינת קיצור זמני עבודות החשמול.
התשובות שקיבלו משרת התחבורה מיכאלי:
1. לא ניתן לביצוע בשל מחסור בציוד ומשאבים מתאימים.
2. נשקלת אפשרות לאפשר רכבת ישירה לכיוון תל אביב דרך תחנות רחובות, לוד, באר יעקב, ונתניה.
3. מבחינת לו"ז, הדבר תלוי בקבלת האישור מהוועדה לתשתיות הנמצאת אצל שרת הפנים, איילת שקד. כעת נמצאים בדיונים מולה.
"אנו נערכים להחרפת המאבק ודנים כעת עם ראשי הרשויות במהלכים האפשריים, בהם גם אפשרות לעתירה לבג"ץ" מאיימים ראשי המחאה להחריף את המאבק.
מי שעדיין לא הצטרף לעצומה, אנא עשו זאת בלחיצת כפתור בקישור הבא. זה חשוב מאוד!
https://www.atzuma.co.il/rakevetlangev