מחאת רכבת הנגב נשאה פרי והצליחה להפוך את ההחלטה של רכבת ישראל, לפיה החל מהפעלת הקווים הרכבתים החשמליים, יצטרכו תושבי הנגב המערבי לבצע החלפה בתחנת הרכבת באשקלון בכל נסיעה למרכז הארץ.
מחאת רכבת הנגב הייתה יעילה ואף השיגה הישגים שלא היו בסל האפשרויות של נוסעי רכבת הנגב. כך למשל יתווספו תחנות שעד עתה לא היה אליהן קו רכבת ישיר, כגון: רחובות, לוד, באר יעקב, נתניה, חדרה, קיסריה, בנימינה ועוד.
נוסף על כך, תוגבר תדירות יציאת הרכבות, כך שיופעלו שתי רכבות בשעה החל מהשעה 06:00 ועד 19:30\20:00. עד כה הופעלו שתי רכבות רק בשעות העומס ורכבת אחת בשאר הזמן. כעת בכל השעות יופעלו שתי רכבות, ומשמעות הדבר היא שתושבי הנגב המערבי יוכלו לתכנן את נסיעותיהם באופן מדויק יותר. רכבת אחת תהיה על הקו המזרחי (מסילה 3) ולא תכלול החלפה באשקלון, רכבת שניה תהיה על מסילה 2 ותכלול החלפה באשקלון.
כמו כן, כאשר יופעל קו הרכבת החשמלי, יוחזרו רכבות הלילה וסופי שבוע, שיהיו בקו המחושמל וידרשו החלפה באשקלון.
בנוסף, יהיה מעקב מוקפד יותר על נושא קיצור זמני עבודות החישמול ופגישה ראשונית בהובלת ראש עיריית שדרות ויו"ר אשכול נגב מערבי, אלון דוידי, כבר נעשתה עם גורמים במשרד הפנים.
יש לציין כי המתווה ייכנס לתוקף, עם הפעלת הקו החשמלי. הפעלתו נדחתה והתאריך הקודם (13.11) לא רלוונטי עוד. הפעלת הקו החשמלי תלויה אפוא בסיום השיח וההסכמות של נהגי הקטר מול רכבת ישראל.
אביחי שלי, ירון סמימי וטל סיגרון: "משמעות קו הרכבת עבור תושבי הנגב המערבי נמצא בצמיחה מתמדת. לאחר שנודע לנו שמתוכננת הרעה משמעותית בתנאים, הבנו שחייב להיעשות מעשה. הקמנו עמוד מחאה שצבר כ-9,000 חתימות, מה שעזר מאוד לגייס את ראשי הרשויות שהבינו את חשיבות העניין. לאחר מכן, בצורה אפקטיבית הצלחנו להגיע לשיח עם שרת התחבורה ומנכ"ל הרכבת, עד למציאת הפתרון. זה היה ארוך ומייגע, אבל אנחנו שמחים על איך שזה הסתיים. תודה לראשי הרשויות הנהדרים ולמשרד התחבורה ששיתף איתנו פעולה והגיע איתנו למתווה מוסכם".
אלון דוידי, יו"ר אשכול נגב מערבי וראש עיריית שדרות: "ראשי הרשויות באשכול נגב מערבי התגייסו למאבק אזרחי צודק ובשיתוף פעולה מתואם הצלחנו להביא להישגים החשובים הללו לטובת כלל ציבור הנגב המערבי. הגדלנו את תדירות הרכבות, הוספנו יעדים והשגנו מתן חלופה לעניין ההחלפה באשקלון. אני מברך את שרת התחבורה, מרב מיכאלי ורכבת ישראל על המענה. נמשיך לעקוב אחר תכנון עבודות החשמול מול הות"ל ומשרד הפנים".