מקטע הכביש סמוך לצומת המכללה ופארק ספירים שזכה בשנים האחרונות לתואר "כביש התאונות" החל במתיחת פנים שיהפוך אותו בטוח יותר.
קשה באמת למנות באצבעות הידיים כמה תאונות דרכים התרחשו בעשור האחרון במקטע הכביש 232 שחולף על פני מכללת ספיר והעיר שדרות אבל בימים האחרונים כפי שסיפר ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין בראיון ל'דין וחשבון', החלו העבודות להקמת כיכר התנועה כחלק מתוכנית רחבת היקף של המועצה לשדרוג התשתיות באזור.

הצמתים המסוכנים בין שדרות, שער הנגב והמכללה. צילום רחפן: דוברות שער הנגב
כאמור, בשני העשורים האחרונים בוצעו לא מעט שינויים בכביש כדי להפחית את תאונות הדרכים, כל למשל בצומת הכניסה הישנה למכללה הוצבו רמזורים, נבנה גשר להולכי רגל אבל הבעיה לא נפתרה, בעיקר במקטע שבין תחנת הדלק לכוון הכניסה החדשה למכללה שמובילה גם לפארק ספירים.
מי שחולף על פני הרמזור ומגביר את המהירות שלו עשוי להיתקל בפונים שמאלה מכיוון שדרות שזווית הראיה שלהם לא טובה מספיק. מאחר וכבר בוצעו שינויים בצומת המכללה היה חייב לבצע שינוי גם בצומת הבא אלא שהדבר לא נעשה ובשנים האחרונות נחשפנו כמעט מדי שבוע לתאונה שהתרחשה במקום. אצלנו ב'דין וחשבון' נכתבו עשרות כתבות על הכביש שזכה לתואר הלא מחמיא "כביש התאונות".

כתבה על המציאות בקטע הכביש מתוך דין וחשבון.
ראש המועצה אופיר ליבשטיין שמח על הפרויקט שיצא לדרך השבוע. "אחרי צומת ניר עם וצומת יכיני אנחנו בונים בימים אלה את הכיכרות בכניסה לקרית החינוך ואזור התעשייה ספירים", ציין והוסיף: " במקביל, ממשיכים בכל הכוח לקדם את התוכניות והתקציבים לצומת גבים ושאר הצמתים בשער הנגב".
"נושא הבטיחות בדרכים תמיד היה קרוב ללבי וכבר מהרגע שנכנסתי לתפקיד ראש המועצה, היה חשוב לי לקדם אותו על מנת שנוכל לנסוע יותר בביטחון באזור. יש עוד הרבה עבודה ואנחנו מתקדמים ע״פ התוכנית, לא אעצור עד שנשלים את מהפכת הצמתים בשער הנגב. סעו בזהירות".