איגוד דוברות ודוברי הרשויות המקומיות בישראל העניק בסוף השבוע שעבר את המקום השלישי בתחרות "כוכב העיר" – הדוברות המצטיינת – לדובר עיריית שדרות, ירון ששון, על הקמפיינים שהוביל אגף הדוברות במהלך המלחמה.
הישג נוסף לעיר שדרות. לאחר הפרסים שגרפה העירייה במהלך השנים האחרונות בתחום שירות לתושב ואיכות הסביבה, גם דוברות העירייה זכתה בתחרות ארצית.
במסגרת תחרות "כוכב העיר", המתקיימת מידי שנה על-ידי איגוד דוברות ודוברי הרשויות המקומיות בישראל, קטפה דוברות העירייה, בראשותו של ירון ששון, את המקום השלישי והמכובד.
הזכייה באה בעקבות שני הקמפיינים הבולטים שהוביל ששון יחד עם צוות האגף – אלינור שישפורטיש, מנהלת מחלקת הדיגיטל ואביה פרץ, אחראית תקשורת ופרסום.
הקמפיין הראשון – "הלב בשדרות" – עלה ברחבי הארץ בחודש השני של המלחמה, כשמרבית תושבי שדרות שהו במלונות ברחבי הארץ. העירייה דאגה לתלות שלטים בכל היישובים בהם שהו התושבים תחת הכותרת – "הלב בשדרות, אנחנו בירושלים/ת"א/אילת וכו'. תודה על האירוח – יחד ננצח". מטרת קמפיין זה הייתה לשדר לתושבים מסר מחבר, בינם לבין עצמם ובינם לבין העיר שהם כל-כך מתגעגעים אליה ולהראות שהעירייה איתם בכל מקום בו יהיו. תושבים רבים העלו לרשתות החברתיות תמונות של השלטים מכל רחבי הארץ.
הקמפיין השני – "שדרות מתגעגעת" – עלה ברחבי הארץ ובעיר שדרות לקראת חודש מרץ 2024, כשתושבי שדרות החלו לחזור לבתיהם. "רצינו להזכיר לתושבים שכמו שהעירייה הייתה שם לצידם בזמן השהות במלונות, כך היא תהיה שם עבורם גם בחזרה – עם מעטפת שירותים ותמיכה מלאה, להבטחת הנחיתה הרכה ביותר", אמר ששון.
מטרת קמפיין החזרה הייתה פשוטה וברורה – המשך דגש על הערך הגבוה של השירות והמשפחתיות: היכן שהתושבים יהיו, שם תהיה גם העירייה.
דוברות העירייה דאגה לסרוק את מסלולי הנסיעה מכלל ריכוזי המלונות בישראל לעיר שדרות ופרסה עשרות שלטים בכל מסלול שליוו באופן מדויק את התושבים ביום חזרתם: "שדרותים, בעוד X ק"מ תגיעו הביתה", בצירוף ההאשטאג "שדרות מתגעגעת".
תוך שיתוף פעולה ראשוני ותקדימי עם חברת WAZE, התושבים שרשמו ביעד שדרות קיבלו הודעה "שדרות מחכה לך". כשהגיעו ליעד, במקום אייקון הבית הקיים באפליקציה בימים שבשגרה, הופיע אייקון של לב המזוהה עם הקמפיין. בכניסות לעיר חיכה שלט חוצות ענק "חזרתם הביתה". גם בתוך העיר הופיע קמפיין גדול עם שלטים המזכירים לתושבים למה התגעגעו וחזרו: "לנוף מהמרפסת", "לריח הבישולים של אמא" ועוד.
ועדת הפרס כללה את היו"ר, פרופ' אלי אברהם, ראש החוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה, ד"ר ערן כתר מהמכללה האקדמית כנרת, מני אברהמי, מנכ"ל יפעת מידע תקשורתי, ד"ר יפה שיר-רז מאוניברסיטאות חיפה ורייכמן ואורנה אדלברג-כשר מלשכת העיתונות הממשלתית.
בנימוקי הוועדה נכתב: הקמפיין שדרות מתגעגעת הכיל שני קמפיינים עיקריים שמטרתם לקשר בין התושבים שעזבו את העיר לעיר עצמה ולאחר מכן לעודד את חזרתם הביתה. קהל היעד המרכזי היו התושבים המקומיים. הקמפיין היה ייחודי לאור הרגשות המנוגדים שהיו מעורבים בהחלטת התושבים באשר לחזרה. במסגרת הקמפיין, בראשות מחלקת הדוברות וירון ששון התקיים שיתוף פעולה מרשים עם גופים שונים ונוצר שילוט חוצות יצירתי שניסה לייצר ולחדש את הזיקה בין העיר לתושביה.
את הפרס, שניתן במסגרת כנס הדוברים השנתי במלון "דן אכדיה הרצליה", העניקו יו"ר איגוד הדוברות והדוברים ודובר עיריית באר-שבע, אמנון יוסף, נשיאת האיגוד, נורית דאבוש, מני אברהמי, יו"ר ועדת תקשורת והסברה במרכז שלטון המקומי וראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט. במקום הראשון זכה דובר עיריית קריית שמונה, דורון שנפר, ובמקום השני דובר מועצה אזורית מטה יהודה, עומרי מנשה.
ראש העיר, אלון דוידי, הגיב לזכייה ואמר: "עיריית שדרות דואגת תמיד לשמור על קשר עם תושביה ולתת את השירות המיטבי ביותר, גם כשהתושבים שלנו רחוקים מהבית. אני בצוות דוברות העירייה על העבודה המסורה במהלך המלחמה, במסגרתה דאגו לשמור על קשר רציף עם התושבים ולנסות להקל ולו במעט על התקופה הקשה והמאתגרת בה כולנו היינו".