תושבת שדרות שמטפלת באימא הקשישה שמחה לקבל בשורה כי מחלקת הרווחה תשתתף בהחזר הוצאות הנסיעות במונית ספיישל לטיפול דיאליזה בבית חולים ברזילי באשקלון, אלא שאז התברר כי התעריף גבוה מאוד מעל המקובל כך שהיא לא נהנית מהסיוע.
כשקשישה בת 84 משדרות קיבלה את האבחנה הרפואית כי היא סובלת מבעיות בכליות ולשם כך היא תידרש לטיפולי דיאליזה היא לא תיארה לעצמה שהיא תצטרך גם לשאת בעול כלכלי כבד של הנסיעות השבועיות לבית חולים ברזילי באשקלון למרות שהיא זכאית להנחה וסיוע מהמדינה. "לכאורה אמא זכאית לסיוע כספי הן מקופת חולים והן מאגף הרווחה אבל יוצא מצב שבגלל ההסדר המוזר שיש לרווחה עם נהגי מוניות התעריף קופץ ובעצם כבר לא משתלם לקבל את ההנחה" הסבירה תושבת שדרות ששמה שמור במערכת, היא הוסיפה בכעס: "כשנכנסתי לעובי הקורה, נדהמתי לגלות עד כמה ההתנהלות מוזרה, אני יודעת שיש הרבה משפחות שלא בדקו את הנושא ושילמו מכיסם, אני החלטתי לא לוותר ולבדוק והממצא הזה מטריד אותי מאוד, האם מישהו עושה רווח על חשבון אותם חולים כמו אמא שלי, אם כן זה חמור מאוד".
כאמור, לאחר שהקשישה משדרות אובחנה כזקוקה לטיפולי דיאליזה קבועים, ביתה לקחה על עצמה את הטיפול, מלכתחילה היה לה ברור כי האם תזדקק לשירות הסעה לבית חולים. "אמא מבוגרת וחולה היא בטח לא יכולה לנסוע בתחבורה ציבורית, לאחר שביררתי עם קופת חולים התברר כי הקופה משתתפת 50 אחוזים מהוצאות נסיעה במונית ספיישל לאשקלון, כל מי שנסעה במונית ספיישל יודע שצד אחד יכול לעלות 70-80 שקלים, אפילו 90 שקלים, בוא נצא מנקודת הנחה שהלוך חזור יעלה אפילו 250 שקלים. אם כך נדרש להשתתף במחצית מהסכום שזה 125 שקלים, בהמשך גם התברר ל כי אמא זכאית לסיוע גם מהרווחה של 40 אחוזים מתוך ה-50 אחוזים הנותרים, זאת אומרת שהיא תצטרף לשלם בערך 70 שקלים" הסבירה הבת בשיחה עם 'דין וחשבון'.
בתוך כך, כדי לקבל את סיוע הרווחה התברר לה כי היא נדרשת להזמין נהגי מוניות שעובדים בהסדר איתם, היא כמובן הסכימה לכך אבל נדהמה לשמוע את גובה התעריף. " כששאלתי מה התעריף אמרו לי 340 שקלים שזה הרבה מעל התעריף המקובל, אני לא נכנסת לכיס של נהגי המוניות שיהיה להם לבריאות אבל גם במחיר של 250 שקלים הם מרוויחים כי שנינו יודעים שצריכת הדלק הלוך ושוב לא עולה על 60 שקלים. בכל מקרה אותי זה לא אמור לעניין, לא יכול להיות שאני אצטרך לשלם את התעריף הזה כדי לקבל את הסיוע, כבר עדיף לי לוותר על הסיוע, לעזוב את העבודה לכמה שעות ולשלם דלק זה לא יעלה על 250 שקלים, איזה מן הגיון זה שהסיוע של השתתפות בנסיעה עולה יקר יותר מאשר בלי סיוע של הרווחה?".
"הרמתי טלפון לרווחה ואמרתי להם אתם מחייבים אותי לקחת מונית שלכם. מונית שלכם אמורה להיות יותר זולה" מוסיפה הבת, "למה אני אמורה לשלם יותר? זה אומר שאני משלמת יותר ממה שאני משלמת היום כשאני לוקחת מונית פרטית ועוד לא ישבתי איתו. אמרתי לו בוא תתחיל להסיע עד שאני מתקדמת. באת לברך קיללת? אני אקח את זה פרטי ואז אני לא נזקקת רווחה ולא צריכה את הטובות שלהם. אגב זה לא טובה זו זכות של אישה שעוברת דיאליזה ואתם מחויבים לתת לה. ואם אתם שיושבים במכרזים ותופרים מכרזים כאלה ואני מרשה לעצמי להגיד את זה. אין מקום לזה. שאלתי למה ככה. ההיגיון אומר שאם זה מכרז זה אמור להיות יותר זול גם ממחיר התיקרה של משרד התחבורה. למה לשלם עוד 50 ₪ לכל כיוון. פניתי לרווחה שאלתי איפה ההיגיון ונעניתי שככה זה, והוא הזוכה במכרז. יופי שזה מכרז. איך קבעתם שמגיע לה רק 40 אחוז ולא יותר? אני מכירה אנשים שמשלמים רק 10%.
מבדיקה של 'דין וחשבון' עולה כי באגף הרווחה עובדים באופן שוטף עם נהגי מוניות שזכו במכרז חוקי, חלקם מסיעים ילדים עם מוגבלות לבתי הספר מחוץ לעיר, חלקם מסיעים קשישים במסגרת מימון מיוחד של משרד הבריאות.
מעיריית שדרות נמסר בתגובה : "הבעיה הובאה לפתחנו לאחרונה וכבר מחר (חמישי) תתקיים ישיבה אצל מנכ"ל העירייה לתיקון המצב כדי לייעל את השירות ואת המחיר שיהיה לשביעות רצון המטופלים והמטופלות".