עמותת אור ירוק: "בשנת 2017 היינו עדים לעליה של 24% בנהגים הצעירים שנהרגו בכביש בהשוואה לשנה שקדמה לה. הנתון הזה מדגיש את חשיבות החינוך לנהיגה בטוחה, את חשיבות ההסברה במיוחד לאוכלוסיית הנהגים הצעירים ואלה שעתידים להיות נהגי המחר ולא פחות, את חשיבות האכיפה בסביבת מקומות בילוי של צעירים"
לאחרונה, ערכו חברי קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק לכבוד שניאור חשין סקר ברחבי הארץ, במטרה לבדוק כמה מבני הנוער שעברו את מבחני התיאוריה הצליחו לעשות זאת בפעם הראשונה ולכמה נדרשו מספר פעמים על מנת לעבור. הסקר נעשה בקרב בני נוער מכל רחבי הארץ. בין הרשויות בהן ערכו חברי קבוצות הנוער את הסקר הייתה המועצה האזורית שדות נגב, ואלו הם התוצאות:
בני נוער שעברו תיאוריה בפעם הראשונה | בני נוער שעברו תיאוריה בפעם השנייה | בני נוער שעברו תיאוריה בפעם השלישית | בני נוער שעברו תיאוריה בפעם הרביעית או לאחריה |
40% | 47% | 13% | 0% |
כידוע, כל אדם המעוניין בהוצאת רישיון נהיגה במדינת ישראל מחויב לעבור את מבחן התיאוריה, הבוחן את הידע של הנבחן בחוקי התנועה, בתמרורים השונים ומשמעותם, הבנת כללי השתלבות בתנועה ואת ההיכרות של הנבחן עם הרכב ותפעולו. על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2017חלה עליה של 9% בהרוגים צעירים בתאונות דרכים בהשוואה לשנה שקדמה לה. ב-2017 נפגעו בתאונות דרכים קרוב ל 5,700 צעירים (15-24) מתוכם 93 צעירים נהרגו ו-523 נפגעו באורח קשה.
במסגרת תכנית החומש של משרד החינוך, התחייבו במשרד כי החל מהשנה יונהג פיילוט במסגרתו יבחנו תלמידי כיתות י' במבחן התיאוריה במסגרת בית ספרית. עוד צוין כי במסגרת הפיילוט, התלמידים יוכלו לבצע את לימודי הנהיגה העיוניים בבתי הספר. עמותת אור ירוק: "מבחן התיאוריה וההצלחה בו הוא כלי מהותי ומשמעותי ללמידה של נהיגה נכונה ונבונה בקרב אוכלוסיית הנהגים הצעירים. בשנת 2017 היינו עדים לעליה של 24% בנהגים הצעירים שנהרגו בכביש בהשוואה לשנה שקדמה לה. הנתון הזה מדגיש את חשיבות החינוך לנהיגה בטוחה, את חשיבות ההסברה במיוחד לאוכלוסיית הנהגים הצעירים ואלה שעתידים להיות נהגי המחר ולא פחות מאלה, את חשיבות האכיפה בסביבת מקומות בילוי של צעירים שתעודד אותם לנהוג בטוח ועל פי החוק".