בזמן שראש העיר אלון דוידי חגג עם ראש הממשלה ושר האוצר את החתימה על ההסכם שיכפיל את שדרות ויעניק לה תקציבים רבים, מבקש שמעון פרץ המועמד לראשות העיר לצנן את ההתלהבות כשהוא מציג דו"ח של מומחים מטעם משרד הפנים. מנגד, ראש העיר מסביר:"הסכם הגג יעניק לעיר תקציבי עתק לפיתוח העיר".
לצד חגיגות הסכם הגג במעמד ראש הממשלה השבוע בשדרות נשמעו גם ביקורות מצידם של תושבים שתהו עד כמה הסכם זה טוב לעתיד העיר והאם בכלל נכון להביא להכפלת גודלה של שדרות. "שדרות תמיד הייתה חממה קטנה, אנחנו לא בטוחים שהפיכתה לעיר גדולה תעשה לה טוב. היא עלולה לאבד את המיוחדות שלה של עיר קטנה שכולם מכירים את כולם" הסביר אחד מוותיקי העיר בשיח שהתנהל בלובי של טקס הסכם הגג. "מה שכן" הוא הוסיף "ההסכם הזה מביא לעיר תקציבים רבים אז קשה לומר שמביאים לך כאלה תקציבים שהוא הסכם רע לשדרות".
מי שביקש לצנן את ההתלהבות הגדולה מחתימה על הסכם הגג הוא המועמד לראשות העיר שמעון פרץ שבעברו כיהן במשך יותר מעשרים שנה מנכ"ל העירייה. "חתימה על הסכם גג לבנייה מאסיבית יכול לשנות את העיר- בזה אין ספק" ציין בדבריו והמשיך לתהות "האם זהו השינוי שאנו רוצים? האם התשתיות הקיימות (ביוב, חניות, ויתר השירותים לתושב) מספיק טובות ויצליחו להתמודד עם כמות כה גדולה של תושבים? בלי צעד אסטרטגי נכון שעיקרו התמקדות בשכונות הוותיקות ובצרכים שלהן, עלולות להיווצר שתי ערים- שדרות הישנה ושדרות החדשה ושתיהן יהיו מלאות בפקקים.מנכ"ל משרד הפנים ומומחים נוספים שנחשפו לתוכניות טוענים כי ההסכם יטיב עם העיר בטווח זמן הקרוב, אך לטווח זמן ארוך יותר- יפגע בעיר ובשירותים הניתנים לתושב".
פרץ מבסס את דבריו על דו"ח שבוצע מטעם משרד הפנים בעניין הסכמי גג ופורסם בכלי התקשורת. "מצבן הפיננסי של רשויות מקומיות שחתמו על הסכמי גג יתערער, וחלק מהן יעברו מתקציב מאוזן לגירעון, דבר שיוביל בהכרח לירידה באיכות השירותים שהן נותנות לתושבים" כך בין היתר נקבע בדו"ח בדיקה שנעשה במשרד הפנים. עוד נכתב בדו"ח:" בהסכמי הגג שנחתמו בארבע השנים החולפות, רשויות מקומיות חתמו על התחייבות לבנות בפרקי זמן קצרים עשרות אלפי דירות בתחומן, ובקצב שלא יפחת מאלפיים בשנה. אשקלון, למשל, התחייבה ליותר מ-12 אלף יחידות דיור בשלב הראשון, וכך גם ראש העין. באר יעקב וטירת הכרמל התחייבו כל אחת ליותר מ-11 אלף יחידות דיור, ואשדוד הסכימה לחתום על הסכם גג חסר תקדים שמימושו המלא מדבר על תוספת של יותר מ-30 אלף יחידות דיור לעיר. התמורה שמקבלות הרשויות מהמדינה על ההתחייבות לקלוט כל כך הרבה תושבים היא תוספות כספים מיוחדות לכל דירה שמקבלת היתר בנייה, וכן השתתפות במהלכי פיתוח מסוגים שונים הנכרכים במימוש התוכניות לבנייה. הסכם הגג, אם כן, משתלם לרשות בטווח הקצר, כי הוא נותן בידי ראש העיר המכהן תקציבים גדולים שאפשר לנתב לצרכים מיידים. עם זאת, ההסכם גוזר על הרשות הוצאות קבועות וגבוהות בעתיד, שמקור המימון שלהן לא בטוח. כשההוצאות גדולות וההכנסות לא גדלות, יש בעיה- ועליה בדיוק מצביע המודל שהריץ משרד הפנים על הסכמי הגג".
מול הביקורת על הסכם הגג, ראש העיר אלון דוידי מציג עמדה אחרת לחלוטין. לדבריו אין לו מושג מה קורה ברשויות אחרות אבל לשדרות ההסכם מצוין. "הסכם הגג לשדרות שונה מהסכמים אחרים במספר מובנים- בתקציבי פיתוח, לוח זמנים וכמות מידתית של בנייה. מדובר בהסכם שמתקרב ל-2.5 מיליארד שקלים ב-4 שנים, אני לא הלכתי לעשות הסכמי גג ענקיים של 15 אלף יחידות דיור או 20 אלף יחידות דיור כי אני חושב שעיר כמו שדרות במקסימום יכולה להכפיל את עצמה בהדרגה, זה מאפשר לנו לעמוד ביעדים וליצור תהליך בריא לעיר שלנו. אם אתה שואל אותי מה הבשורה? תקציבים אדירים לפיתוח העיר והפיכתה לעיר חזקה ואיכותית בכל המובנים".
דוידי גם דוחה את הטענה כי ההסכם טוב לעיר כעת אבל לא בעתיד. "הסכם הגג מביא בשורה גם לשכונות הותיקות בשדרות. תקציבי עתק של כ-350 מיליון שקלים יושקעו בשיפור וטיפוח השכונות הוותיקות, כולל תשתיות כבישים, שיפוץ מדרכות, החלפת תאורה, הקמת גני שעשועים ופארקים. בנוסף, העירייה תקים מוסדות ציבור חדשים, בהם בתי כנסת, גני ילדים, מעונות יום, בתי-ספר, שלוחה של המתנ"ס העירוני, אולמות ספורט, מגרש ספורט, מקוואות ומוסדות נוספים והכל בסכום של כ-600 מיליון שקלים. למעשה הכל יהיה מוכן עוד לפני שיסיימו לבנות את השכונות. אגב, אני יכול לגלות לך שאני עיכבתי את פרסום הסכם הגג בשדרות במשך כמעט שנה כי התעקשתי שיכנסו כל סעיפי הפיתוח, התעקשתי עם השר ישראל כץ שמשרדו יכניס לתקציבו את הקמת כביש 333 כדי שלהימנע מבעיות תנועה שמורגשות היטב בשדרות. תחום התחבורה תופס נפח משמעותי בהסכם, כולל למעלה מ-100 מיליון שקלים לטובת ביצוע כביש 333 – כביש דו-נתיבי ודו-מסלולי מציר מנחם בגין (אזור איבים) ועד לכביש 34 (אזור אור הנר). הכביש החדש יחבר את כביש 232 לכביש 34 ומשם צפונה לכביש 4 ומהצד השני צפונה לכיוון קריית גת וכביש 40. בעירייה צופים שהקמת הכביש תאפשר לתושבי השכונות החדשות וכן תושבי השכונות הוותיקות לצאת מהעיר מהיציאות החדשות ובכך להימנע מפקקים ביציאות הישנות של העיר ואף למנוע אותם. הכניסה המערבית לעיר מתוך כביש 34 תשודרג ותכלול את הסדרת צומת ניר עם באמצעות מחלפון אומדן בעלות של כ-80 מיליון שקל. גם הכניסה המזרחית מכביש 232 תעבור שדרוג בעלות 20 מיליון שקלים וכך גם צומת הכניסה לאזור התעשייה בכביש 232, שיעבור שיפורים משמעותיים בעלות של 10 מיליון שקלים".
את הביקורת המושמעת על הסכמי הגג גם שר האוצר משה כחלון דוחה. בטקס בשדרות הוא התייחס לזה: "הסכמי הגג הם השיטה הטובה ביותר לפתרון משבר הדיור. רק כך מוסדות החינוך, התרבות, הכבישים והתשתיות מחכים לתושבים ולא להיפך. אנחנו כבר עומדים על 450,000 יח"ד בהסכמי גג. מי שמבקר את הסכמי הגג לא קרא הסכם גג מימיו. אנחנו רואים וקוראים את ההתקפות ומתגברות על תכנית מחיר למשתכן. ככה זה ברפורמות, כמה שתוקפים אותנו יותר זה הסימן שאנחנו מצליחים יותר".