הובלות הם מענפי השירותים המבוקשים במדינת ישראל ולא בכדי מאות אנשים שוקלים לעסוק בתחום. גם חושבים לפתוח חברת הובלה? לא יודעים היכן להתחיל? הגעתם למקום הנכון. בכתבה הבאה נסביר למה מומלץ לבצע תכנון מקדים של העסק, מדוע כדאי לכם לבטח את עצמכם וגם, למה כדאי להכין חוזה עבודה מסודר מול הלקוחות? כל התשובות לפניכם.
לפני שפותחים חברת הובלה – מתכננים
לפני שאתם ממהרים לפתוח את חברת ההובלה החדשה שלכם, להוטים ככל שתהיו, אתם חייבים לעצור רגע ולהגדיר מה מטרת העסק שלכם. האם אתם שואפים להיות חברת הובלה גדולה עם מספר צוותים שתכסה אזורי שירות נרחבים? האם אתם שואפים להקים חברת הובלה קטנה של שני אנשים עם משאית קטנה?
כל השאלות הללו צריכות לשבת לכם בראש ולמקד אתכם בכל הקשור למטרות שלכם, לפני שאתם רצים לרכוש את כל הציוד. זה ישפיע באופן ישיר על דרכי הפעולה שלכם ועל הציוד שאותו תצטרכו (או לא תצטרכו) לרכוש.
כלי עבודה מתאימים לצרכים שלכם
לא משנה אם אתם בעצמכם הולכים להיות הסבלים, או שאתם הולכים להעסיק סבלים, אתם צריכים לרכוש ציוד למובילים. אז הפריט הכי חשוב עבורכם הוא, איך לא, עגלת משא. על העגלה הזו תניחו את הקרטונים והארגזים של הלקוח ותעבירו אותה למשאית ממש במאמץ מינימלי.
הפריט הנוסף שאתם צריכים לרכוש הוא קרטונים לאריזת התכולה. את הקרטונים הללו תוכלו לרכוש בכמויות גדולות ובסיטונאות במחירים זולים במיוחד. אגב, חברות הובלה רבות נוהגת לתת ללקוחות שלה כמות מינימלית של כ- 20 קרטונים, אך מעבר לזה אתם צריכים לדרוש תשלום בנפרד.
ביטוח תכולה בהובלה
לפני שאתם רצים להוביל דירות, דעו שעליכם לעשות ביטוח שנקרא ביטוח תכולה בהובלה, או בשמו הנוסף ביטוח משא. מדובר בביטוח שכל תפקידו הוא לכסות אתכם במקרים בהם נגרם נזק לתכולה של הלקוח בזמן הנסיעה.
מעבר לעובדה שמדובר בביטוח חשוב מאד, סביר להניח שזה אחד הפרמטרים שיעניקו לכם יתרון על פני המתחרים שלכם, שכן לא כל חברה משקיעה מעצמה על מנת לעשות אותו.
זה הזמן לקנות משאית
פה בדיוק באה לידי ביטוי ההגדרה המדויקת והמזוקקת של המטרות שלכם כחברה. אז במידה ואתם הולכים לפתוח חברת הובלות גדולה, תצטרכו לרכוש משאית גדולה בהתאם, כזו שתוכל להכיל את התכולה הרבה של הלקוח.
במידה ואתם פותחים חברת הובלה קטנה, תוכלו להתחיל עם טנדר קטן ולראות לאן זה מתפתח, מקסימום תוכלו למכור אותו ולעבור למשאית קטנה. ככל שתתאימו את סוג הרכב לאופי של החברה ולעבודות שהיא מבצעת, ככך ההוצאות שלכם יהיו קטנות יותר.
חשוב לציין – במידה ואתם רוכשים משאית, שימו לב שאתם מעסיקים אדם בעל רישיון מתאים לנהיגה במשאית, אחרת אתם (וגם הוא) פשוט עוברים על החוק.
חוזה רבותי, חוזה.
חוזה עבודה מול הלקוחות, זה בדיוק ההבדל בין חברה אמינה ומקצועית לחברה של חאפרים. אז כן, השקיעו קצת מאמץ והכינו חוזה קצר שיכלול את כל השלבים העיקריים של העבודה. כמות חדרים בבית, כמות ארגזים, קומה, מעלית, חניה, מנוף ועוד.
לקוחות אוהבים לעבוד עם חברות הובלה מקצועיות שמשדרות אמינות. הן לא רוצות עוד חברת הובלה שתסגור איתה מחיר בטלפון, תגיד לה שיהיה בסדר ואז המחיר יקפוץ בבית ב- 30%. השקיעו בחוזה הזה, שיהווה הצעת מחיר של ממש, זה יקנה לכם יתרון משמעותי לעומת המתחרים שלכם.
זכרו, חוזה העבודה בניכם ובין הלקוחות שלכם הוא חוזה רשמי, כך שאם לא תעמדו בו ואם תבריזו ללקוחות שלכם, זה עשוי לפגוע בעסק שלכם בצורה משמעותית.
רוצים ללמוד יותר על פתיחת עסק להובלות? אנו ממליצים בחום לקרוא את המדריך שפורסם באתר 'אינסיידר'