במציאות הנוכחית גם עסקים מקומיים קטנים חייבים להקדיש תשומת לב לנושא הנוכחות בדיגיטל. אמנם עסק קטן מוצלח נהנה מאחת משיטות הפרסום האפקטיביות ביותר, המלצות שעוברות מפה לאוזן, ואם מדובר בישוב קטן כולם יכירו אותו, אבל גם כך רק אם במקביל האתר של העסק ידורג במיקומים גבוהים בגוגל הוא יוכל למצות את הפוטנציאל שלו ולהישאר רווחי לאורך שנים רבות.
כשמבצעים קידום אורגני לאתר של עסק קטן, ישנם 3 מרכיבים שחשוב מאוד לכלול בתהליך: רישום בגוגל מיי ביזנס, קידום באתרים מקומיים ושימוש במילות מפתח גיאוגרפיות.
רישום בגוגל מיי ביזנס – Google My Business
גם גוגל מבינה את חשיבות הקידום של העסקים המקומיים, וכדי לסייע להם – וגם לעסקים אחרים, כמובן – יצרה את האופציה של Google My Business. עסקים שנרשמים לשירות – הרישום הוא חינמי לחלוטין – יכולים ליצור לעצמם כרטיס עסק מפורט שימשוך גולשים. הכרטיס מוצג בפני כל מי שמחפש עסק בתחום הרלוונטי באזור הרלוונטי, וכך למשל מסעדה איטלקית בבאר שבע תופיע על המסך של כל מי שמחפש מקום לאכול בבירת הנגב.
בין השאר ניתן לכלול בכרטיס העסק מאפיינים בולטים ("מנות גם לילדים", "ידידותית לטבעונים", "רומנטית"), חוות דעת של גולשים, תשובות לשאלות נפוצות ("יש חנייה צמודה למסעדה", או "יש גם מנות נטולות גלוטן"), פירוט של שעות הפתיחה, תמונות ואפילו וידאו – כל מה שצריך כדי לשכנע גולשים שנמצאים בסביבת העסק המקומי להיכנס אליו.
קידום באתרים מקומיים
לעסק מקומי אין מן הסתם את המשאבים הדרושים לפרסם בפורטלים גדולים כמו YNET או וואלה, והוא גם לא זקוק לכך. עבור עסקים מקומיים קידום אורגני אפקטיבי יכול להסתמך במידה רבה על קישורים מאתרים מקומיים – בין אם מקומונים אינטרנטיים שמחליפים את המקומונים המודפסים של פעם ובין אם אתרים אחרים באזור הפעילות של העסק. הסיבה לכך היא שגוגל מייחסת חשיבות רבה לזיקה אמיתית בין האתר המפנה לאתר שאליו מוביל הקישור, וכשמעדיפים קישורים מאתרים לוקאליים מובטחת זיקה כזו.
בכל מקרה חשוב להקפיד על תוכן איכותי ועל בניית פרופיל קישורים בדיוק לפי כל הכללים של גוגל, ולכן מומלץ להפקיד את המלאכה בידי חברה מקצועית כמו למשל משרד פרסום ירדן דיגיטל.
שימוש במילות מפתח לוקאליות
כל תהליך קידום אורגני מתחיל במחקר מילות מפתח – מחקר שמטרתו זיהוי המילים והביטויים שעבורם כדאי במיוחד לקדם את האתר. כשמדובר על עסק לוקאלי, הקידום יכלול ביטויים לוקאליים. למשל, חנות פרחים בשדרות, מעבדה לתיקון סלולר בבאר שבע, חנות סמארטפונים בדרום וכו'.
קידום עבור מילות מפתח לוקאליות, כלומר כאלה שכוללות אזור גיאוגרפי, מבטיח תהליך יעיל, כזה שיציג את האתר בפני גולשים רלוונטיים בלבד – מן הסתם לבעל חנות תבלינים בשדרות אין צורך בגולשים מחיפה ולכן כדאי לו למקד את המאמץ בגולשים מאזור הדרום או מי שנמצאים בזמן אמת באזור.