מתנ"ס שדרות יכשיר באמצעות חברת "פרטנר" מתנדבים קשישים שיעבירו סדנאות לבני הגיל השלישי על השימוש במכשירי הטלפון הנייד. כך יצטמצם הפער הבין-דורי שקיים וגם בני הגיל השלישי יוכלו לזמן תורים לדואר, לבנק, לגבייה ולבצע עשרות פעולות נוספות.
לא משאירים אף-אחד מאחור. החברה למתנ"סים, יחד עם תנועת של"מ (שירות לאומי למבוגר) וחברת הסלולר "פרטנר" יצאו במיזם משותף "מחוברים לגיל הזהב". מטרתו להנגיש את השימוש בטלפון החכם לאזרחים הוותיקים.
בשדרות יחל הפרויקט כבר בשבוע הבא, כאשר שישה מתנדבים תושבי העיר יחלו הכשרה במשרדי "פרטנר" בבאר-שבע. המתנדבים הם יצחק איטח, שושנה לביא, שולה אלמוג, ריימונד חזן, ליליאן חיה קסלסי ושולה דהן. במהלך שני המפגשים שהם יעברו, הם ילמדו על כלל האפשרויות הקיימות בסמאטרפון (טלפון חכם), זאת לאחר שעמדו בקריטריונים שכוללים הכרה בסיסית עם המכשיר הסלולרי, אנגלית בסיסית וכמובן נכונות להדריך בהתנדבות.
אותם שישה מתנדבים משדרות יעברו בין המועדונים בעיר וילמדו את בני הגיל השלישי, שיהיו מעוניינים בכך, את נפלאותיו של הטלפון החכם, בעיקר במה שרלוונטי אליהם, כמו זימון תורים למוסדות ציבור שהשירות קיים אצלם, בהם דואר ישראל, בנקים, מרפאות, מחלקת הגבייה בעירייה ועוד. בנוסף, שימוש בשליחת וקבלת מסרונים, ווטסאפ, שליחת וקבלת דואר אלקטרוני, צילום תמונות ואפשרויות רבות ונוספות.
ראש העיר, אלון דוידי, שמח לשמוע על הפרויקט וביקש שייושם גם בשדרות. "מדובר בצעד מבורך ביותר, שתורם פעמיים – גם לאותם מתנדבים שיש להם ידע בסיסי בתפעול הסמארטפון וכעת יקבלו הכשרה מקצועית בחינם וייתרמו בכך שיתנדבו בקהילה וגם לאותם בני הגיל השלישי שיקבלו מידע חשוב ביותר, שהיום הוא מצרך שימושי ביותר שיכול להקל עליהם מאוד", אמר דוידי.