השירות הפסיכולוגי החינוכי בשדרות החל השנה להפעיל בעיר סדנה ייחודית להכשרת גננות בעבודה רפלקטיבית עם ילדים והוריהם. את הסדנה יזם השירות הפסיכולוגי והיא מתבצעת בהנחיה משותפת של מנהלת השירות הפסיכולוגי החינוכי, יפית חסן, וכן הפסיכולוגית מאיה פלטי
היכולת לרפלקטיביות מוגדרת כתהליך פסיכולוגי המצוי בבסיס היכולת להבין התנהגות של אחר כמונעת מתוך מצבים מנטאליים, כגון מחשבות, מניעים, כוונות, רצונות ורגשות של האחר.
הסדנה לפיתוח יכולת רפלקטיבית מתמקדת ביכולת להתבונן על מצבים פנימיים של הילד/ה והמטפלת. מדובר בסדנה לימודית ייחודית המבוססת על שיטת טיפול מוכרת הנמצאת בשימוש נרחב בארה"ב (The Reflective Parenting Program) ופותחה בארץ על-ידי ד"ר נעמה עצבה-פוריה, מרצה בכירה באוניברסיטת בן-גוריון ופסיכולוגית התפתחותית מומחית. במסגרת הסדנה נוצר מרחב חשיבתי ובתוכו היכולת של הגננות לעצור לרגע ולחשוב על העומד בבסיס ההתנהגות של העצמי ושל האחר. הסדנה מתקיימת בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון, פיקוח משרד החינוך, מרכז הפסגה והבית הפתוח.
"אני רואה חשיבות רבה בחיזוק השירות הפסיכולוגי-חינוכי בשדרות וזאת כחלק מחיזוק חוסנה של העיר כולה. הסדנה מאפשרת לגננות העיר להבין בצורה טובה יותר את ילידנו"
בנוסף לכך, הסדנה מאפשרת לגננות ללמוד דרכים חדשות בהן ניתן להבין את הקשר הקיים בין רגשות, מחשבות והתנהגות ולפתח יכולת התבוננות על מצבם הפנימי של הילדים ושל הגננות וכך בעצם לזהות ולהבין מה מניע את ההתנהגות של הילדים ומה מניע את ההתנהגות של הגננת.
אלון דוידי, ראש העיר שדרות: "אני רואה חשיבות רבה בחיזוק השירות הפסיכולוגי-חינוכי בשדרות וזאת כחלק מחיזוק חוסנה של העיר כולה. הסדנה מאפשרת לגננות העיר להבין בצורה טובה יותר את ילידנו ועל כן, להעניק להם את החינוך הערכי והמותאם ביותר". עוד הוסיף דוידי: "עיריית שדרות משקיעה מאמצים רבים להעניק את הכלים המקצועיים ביותר לטובת עובדיה בכלל ובתחום החינוך בפרט. נמשיך בעשייה זאת מתוך ראייה כי ילדינו במרכז".
מנהלת השירות הפסיכולוגי, יפית חסן, מסרה כי: "היכולת להתבוננות באחר ובעצמי הנה כלי יעיל לחיזוק הקשר בין המטפלת לילדים ולבניית מערכות יחסים חמות ותומכות. מחקרים שנעשו בתחום הראו, כי יכולת רפלקטיבית מקדמת את תפקודם של ילדים בתחום הקוגניטיבי, החברתי והרגשי לאורך זמן. היכולת להתבוננות זו משמעותית גם לקשר של המטפלות עם הורי הילדים וכן לקשר של המטפלות בינן לבין עצמן".