שלום הלוי, שרצה בסך הכל לשוחח עם נציג מאגף הגבייה בעיריית שדרות, נאלץ לבזבז זמן יקר ולעבור שישה מוקדים ומספרי טלפון. איך זה נגמר? הלוי הגיע פיזית למשרדים. "לא יכול להיות שתושב מטורטר בצורה מבישה כזאת" הוא אומר. העירייה: "מודים לכם על תשומת הלב"
לפני כשבועיים ביקש שלום הלוי, תושב שדרות, ליצור קשר עם אגף הגבייה של עיריית שדרות, הוא רק לא ידע שזה יהיה כל כך מסובך. "רציתי לדבר עם אגף הגבייה בשל דבר אישי, לברר משהו שקשור לגביה שלדעתי הייתה בו טעות" הוא מספר השבוע ל'דין וחשבון'. "חיפשתי את מספר הטלפון של האגף באינטרנט, הדרך הפשוטה והמהירה שאני מכיר ויודע וברוב הפעמים מוכיחה את עצמה כיעילה וידידותית".
אכן הייתה זו הדרך היעילה והידידותית, תוך דקות ספורות איתר הלוי את מספר הטלפון של אגף הגבייה, כפי שהוא הופיע באתר של עירית שדרות. "היו שם שני טלפונים, מספר אחד לבירורים והשני לתשלום. אני כמובן חייגתי לבירורים, כי זה מה שהייתי צריך. אך התברר שזה לא היה המספר של אגף הגבייה, ונאמר לי שהגעתי לרשות המים הארצית".
"בזבזתי למעלה משעה בשביל לקבל מענה ובסוף, אחרי שישה מספרי טלפון, מבקשים ממני להשאיר הודעה. זה היה ממש כמו בדיחה לא מצחיקה במיוחד"
שם קיבלת מענה?
"כמובן שלא. הם בכלל לא הבינו איך הגעתי אליהם ולמה הם קשורים, הסברתי שזה הטלפון שמופיע באתר של העירייה. משם הפנו אותי למספר הטלפון של העירייה, שמוכר לי שנם רבות עוד מהיותי עובד עירייה".
זאת למעשה הייתה המרכזייה?
"בדיוק. הגעתי למרכזייה של עירייה שדרות ושם שמעתי רשימה ארוכה של ניתוב שיחות. דרך המרכזייה אפשר להגיע לשלל בכירים על ידי לחיצה על השלוחה המתאימה, אבל לא לאגף הגבייה. נאמר לי במענה האלקטרוני שעל מנת להגיע לאגף אותו אני מחפש, עליי לחייג למספר אחר ונתנו לי שלושה מספרי טלפון".
הפעם הם היו של אגף הגבייה?
"הפעם הם אפילו לא היו מחוברים. התקשרתי אחד אחד ושמעתי את המענה האלקטרוני המוכר, של מספרים שאין בהם שירות. איך זה יכול להיות שהמרכזייה של עיריית שדרות מפנה לשלושה מספרי טלפון ושלושתם לא מחוברים. ענו לי מחברת 'בזק' ונתנו לי מספר אחר לבקשתי".
מספר שלי מי?
"אני חשבתי שזה סוף סוף המספר של אגף הגבייה בעיריית שדרות, אבל שוב טעיתי. אחרי למעלה מרבע שעה של המתנה על הקו, הסתבר שזה איזשהו מוקד שמעבירה הודעות לאגף הגבייה ואף אחד לא יכול לתת שם מענה".
השארת הודעה?
"לא. מבחינתי זה היה כבר הקש ששבר את גב הגמל, פשוט אבסורד. בזבזתי למעלה משעה בשביל לקבל מענה ובסוף, אחרי שישה מספרי טלפון, מבקשים ממני להשאיר הודעה. זה היה ממש כמו בדיחה לא מצחיקה במיוחד".
בצר לו ובלית ברירה החליט הלוי לגשת למשרדי אגף הגבייה, אך גם שם לא ציפתה לו הפתעה טובה. "הגעתי לשם וחשכו עיני" הוא אומר "חשכו עיני, פשוט כך. המקום קטן והיה מלא באנשים, דחוסים אחד בתוך השני, חלקם המתינו בחוץ פשוט כי לא היה מספיק מקום. המקום צר מלהכיל כמות גדולה כל כך שפונים וגם התנאים לא טובים. היו שם אולי חמישה כיסאות, בזמן שבתור המתינו עשרות אנשים. לקחתי מספר והתברר לי שיש לפני 47 ממתינים".
נשארת לחכות?
"לקחתי את המספר ויצאתי, חזרתי כעבור שעתיים כמעט ועדיין היו לפני 02 איש. בשלב הזה נאלצתי כבר להמתין עוד זמן רב עד שקיבלו אותי. נקבעה לי פגישה עם מנהלת אגף הגבייה, על מנת שתטפל בבעיה שלי".
ובפגישה הצגת בפניה את מסכת הטרטורים שנאלצת לעבור כדי להגיע אליה?
"בוודאי. סיפרתי לה את כל השתלשלות העניינים היא מצידה אמרה שהיא לא הכתובת לתלונות מסוג זה, והציעה לי לפנות לעירייה. מעבר לכך חשוב לי לציין שאומנם הדרך אליה הייתה קשה ומסורבלת, אבל קיבלתי מענה לשביעות רצוני".
ולעירייה פנית?
"כן, שלחתי מכתב מפורט ובו סיפרתי הכל וביקשתי לטפל בעניין. עד עכשיו לא קיבלתי שום התייחסות. אני לא מבין למה תושב שרוצה לקבל מענה לגיטימי צריך להיות מטורטר בצורה כזאת ולעבור ממקום למקום. לי באופן אישי יש א היכולת, אבל מה יעשו הקשישים שלא מבינים מימינם ומשמאלם. פשוט מביש מה שקורה שם, אני מאוד מקווה שיטפלו בליקויים האלה מידית".
מעיריית שדרות נמסר בתגובה: "אנו מודים לכם על תשומת הלב. הנושא יכנס לברור מידי אצל מנכ"ל העירייה ויטופל במקצועיות. עיריית שדרות מחויבת לתת את הישרות הטוב ביותר לתושב וכחלק מתפיסה זו נוודא כי כל הדרוש תיקון במחלקת הגבייה יתוקן. אנו מזכירים לתושבים כי באתר העירייה עומדים לרשותם טפסים מקוונים בנושא ארנונה, מים וכיוצא בזה. הטלפון למוקד אנושי לבירורים במחלקת הגבייה הוא 4090035-670 שלוחה 3.