לאחר שנים רבות בהן עיריית שדרות פעלה לפי חוק עזר עירוני משנת 2010 שהחליף חוק עזר ישן משנת 1960 בנושא מודעות ושלטים, עמלו לאחרונה במחלקה המשפטית על תיקון חוק העזר בשל התפתחויות רבות, שחלו בתחומו הן במישור הטכנולוגי וברמת המציאות והמצב בשטח, הן בהיבט המשפטי. לפי החוק, חוק עזר צריך לקבל את אישור מועצת העיר ולכן הוא הובא השבוע, במסגרת ישיבת המועצה, לאישור חברי המועצה.
כל בעל שלט המצוי ברשות הרבים או הנשקף אליה מחויב בקבלת רישיון להצבת שלטו ולחידושו מידי שנה. בנוסף, כל שלט שכזה מחויב בתשלום אגרת שילוט לרשות המקומית לפי גודל השלט.
חידוש ראשון בחוק הישן הוא גביית אגרת השילוט לפי חלק יחסי בשנה. לדוגמה, עסק שהחל לפעול בחודשים אפריל-יוני בשנה מסוימת ישלם אגרה בסך של 3/4 מסכום האגרה השנתית, עסק שהחל לפעול בחודשים יולי-ספטמבר ישלם אגרה בסך של מחצית מהסכום השנתי ועסק שהחל לפעול באוקטובר-דצמבר ישלם רק רבע מסכום האגרה השנתית. סעיף משמעותי נוסף בתיקון הוא לגבי תקופות בהן העסקים אמורים להיסגר או לצמצם פעילות בגלל משבר, כמו מצבי חירום, קורונה וכו'. במקרה כזה, מועצת העיר תוכל לאפשר הפחתת סכום האגרה או לפטור באופן מלא את העסקים מתשלום האגרה. מכיוון, שבסקר נכסים שביצעה העירייה עלה, שמרבית השלטים בעיר הנם עד 2 מטר, שונו הקטגוריות של גביית האגרה שעד כה היו זהות לכל השלטים עד 10 מ"ר ששילמו 181 ₪ למ"ר. כעת, עסק המחזיק בשלט עד 2 מ"ר ישלם 75 ₪ למ"ר בלבד. בנוסף, בחוק החדש התווספו לשלטים הפטורים מרישיון ומתשלום אגרה שלטים לצורכי תעמולת בחירות (כנסת/רשות מקומית).
לאחר אישור המועצה, החוק יעבור לאישורו של משרד הפנים ורק לאחר מכן ייכנס לתוקף.
ראש העיר, אלון דוידי: "עיריית שדרות פועלת רבות למען התושבים ובפרט למען בעלי העסקים בעיר. לצד רצוננו לשמירת נראותה היפה של העיר ושמירת הסדר, אנו מנסים לסייע לבעלי העסקים בכל מה שקשור לשלטי העסקים ולכן החוק החדש יאפשר לשלם מחיר סביר לשלטים קטנים וייתן למועצת העיר את היכולת לפטור מאגרה או להפחיתה במצבי משבר, שזה דבר משמעותי ביותר".