יחימוביץ' דיברה הבוקר במסגרת כנס שדרות לחברה, שנערך במכללה האקדמית ספיר וסנימטק שדרות. עוד התייחסה יחימוביץ' לפרשת המוהלים המתמחים, שמתאמנים על ילדים אתיופים ואמרה: "זו סיפורה של הגזענות במדינת ישראל, הסיפור מדיר שינה"
כנס שדרות לחברה נפתח הבוקר במכללה האקדמית ספיר ובסנימטק שדרות, בהשתתפות שרי ממשלה, ח"כים, נבחרי ציבור ובכירים במשק. את הכנס פתח נשיא ומייסד הכנס האלוף (במיל') עוזי דיין ואמר כי: "לפני 14 שנה, כשהגינו את הרעיון של הכנס היו לנו שתי מטרות- שהשיח הישראלי וההחלטות הישראליות יבינו שהנושא החברתי חשוב לא פחות מהשיח הביטחוני. צריך להניף את שני הדגלים, הביטחוני והחברתי לאותו גובה. הדבר השני היה 'לשים את הפריפריה על המפה', לפריפריה יש מקום וחשיבות מיוחדת ואנחנו מתכוונים להשפיע על סדר היום ולגלגל אותו למגרש בו מחליטים את ההחלטות".
"סיפור המוהל ששלח מתמחים להתאמן על ילדים אתיופים, זו סיפורה של הגזענות במדינת ישראל, העוול הקשה ביותר מתרחש כאשר מסתכלים על האחר כלא אדם"
במסגרת הכנס נאמה גם חברת הכנסת מהמחנה הציוני שלי יחימוביץ', שהתייחסה בין היתר לפרשה שנחשפה אתמול על ידי תאגיד השידור על המוהל ששלח מתמחים להתאמן על תינוקות אתיופים ואמרה כי מדובר בסיפור בלתי יאומן. "סיפור המוהל ששלח מתמחים להתאמן על ילדים אתיופים, זו סיפורה של הגזענות במדינת ישראל, העוול הקשה ביותר מתרחש כאשר מסתכלים על האחר כלא אדם. זה סיפור שמדיר שינה" אמרה יחימוביץ'. היא הוסיפה כי זה מה שקורה כאשר: "כללי המוסר והיחס האנושי לא חלים על אותו לא אדם. זה קורה בעיצומה של חשיפת הפרשה על ילדי תימן. גם אז ילדים נחטפו מהוריהם כי לא ממש נחשבו לבני אדם על ידי הממסד".
עמונה: סוגיה במחלוקת
יחימוביץ' נשאלה גם בעניין חוק ההסדרה ופינוי עמונה ואמרה כי היא: "מתנגדת בחריפות לחוק ההסדרה, הוא ימית עלינו אסון. למדינה יש אחריות כלפי תושבי אמונה אך האחריות זה למצוא פתרון מוסדר. יש כאן מאבק בין ימין לימין, כל מנהיג שם רוצה להתבלט. כל הציבור הישראלי בן ערובה בידי פלג בבית היהודי. חוק ההסדרה לא יעבור, ומי שיחוקק אותו יישא באחריות. זה חוק לא מוסרי ולא צודק, אנחנו משחקים לידי הפלסטינאים ובוגדים באנשי עמונה".
בסקר סוגיות אקטואליות, שנערך על ידי כנס שדרות לחברה לקראת הכנס, עלה כי הציבור הישראלי חלוק בנושא עמונה. 37% לא פיתחו דעה בנושא, 33% מתנגדים לפינוי עמונה ו – 28% תומכים בפינוי. הרבה יותר גברים מאשר נשים חושבים שאין לפנות את עמונה, ולהרבה יותר נשים מאשר גברים אין עמדה בנושא. כאשר דווקא לחלק ניכר מהמסורתיים לא הייתה דעה בנושא, בעוד שהחילונים על פי רוב הם בעד הפינוי ודתיים מתנגדים לו.