יום שלישי , 14 יולי 2020
שימי מזרחי והיורשת שלו שיר מזרחי. צילום: אורי גבאי

"אם צריך אמכור כליה בשביל ההצלחה של שיר"

הוא פרץ לפני עשרים שנה בדואט המפורסם עם מושיק עפיה ומאז הוא מתחזק קריירה מוסיקלית ומככב בקביעות על המסך שלכם בתוכנית הפופולארית של ירון אילן בערוץ 24. אם תשאלו את הזמר שימי מזרחי אין לו עניין מיוחד להיות כוכב גדול אבל הוא יעשה כמעט הכל כדי שביתו הבכורה, שיר מזרחי שעושה את צעדיה הראשונים תהפוך לכוכבת הבאה של ישראל.

שני דברים טובים קרו בתקופת הקורונה בבית המוסיקלי של משפחת מזרחי בשדרות- הבת שיר, בת ה-17, פתחה רשמית בקריירה מוסיקלית לאחר ששיחררה סנוניות ראשונות מהכישרון שלה ליוטיוב. דבר נוסף, האבא שימי, מהזמרים הוותיקים בתעשיית המוסיקה הים-תיכונית/מזרחית גילה את הסוני פלסטיישן. "תקופת הקורונה השביתה לנו את החיים, עצרה לחלוטין את ההופעות ככה שאתה מוצא את עצמך חסר תעסוקה וזה מתסכל מאוד, אז בהתחלה כמו רבים מצאתי נחמה בנטפליקס אבל מהר מאוד גיליתי שכבר צפיתי בכל מה שיש להם להציע אז קניתי פלסטיישן ומאז אני מכור כמו נער מתבגר ומוצא את עצמי משחק עד אמצע הלילה" הוא מסביר, "אין ספק, אנחנו עוברים תקופה מתסכלת, עכשיו אני סופר את הימים לחזור לבמה ולהופיע והכי חשוב לפרנס את המשפחה שלי וכמובן לשמח אנשים".

המעבר לשדרות עשה לו טוב
אם השם שימי מזרחי לא נשמע לכם מוכר כנראה שאתם לא נמנים על חובבי תעשיית המוסיקה הים תיכונית, עוד הרבה לפני שעומר אדם פרץ לחיינו עם ווקליות של שירי דיכאון שהפכו לטרנד בסאונד עכשווי, מזרחי נחשב לכוכב גדול בימים שהמוסיקה הים תיכונית לא קיבלה מספיק ביטוי בתחנות הרדיו, הוא פרץ בתקופה שבה פרצו לחיינו ליאור נרקיס, מושיק עפיה ועוד רבים וטובים אבל איפשהו בדרך הוא לא הצליח להגיע לטופ של התעשייה, מה שכן, עשרים שנה אחרי שעשה את הפריצה הגדולה מבחינתו, הוא עדיין מקבל מקום של כבוד, מדי יום שישי אתם תמצאו אותו מופיע בקביעות בתוכניתו של ירון אילן בערוץ 24.

הוא נולד וגדל בחולון במשפחה בה אביו היה שר באופן קבוע וסבא שלו היה חזן וכך החשיפה שלו לסגנון המוסיקה המצרית הייתה עוד מימי ילדותו. הוא היה מאזין באופן קבוע לשירים של פאריד אל אטרש ואביו היה מופיע ולכן עוד מגיל צעיר הוא הצטרף אליו להופעות, כבר מגיל 15 הוא התחיל להופיע באופן מקצועי לצד אבא שלו. עוד באותה השנה, הוא השתתף בפסטיבל לכישרונות צעירים בתל אביב, שם הוא זכה במקום הראשון.

נקודת המפנה מבחינתו הייתה כאשר הגיע לגיל 16 ואביו קנה לו במתנה ליומולדת הפקת שיר מקורי, הלחן שנבחר היה תורכי, אך הוא לא הספיק להוציא אותו לאור כי עופר לוי הוציא לפניו שיר על בסיס אותו הלחן. "זו הייתה נקודת מפתח מבחינתי כי הכרתי את המעבד המוסיקאלי שלי עד היום, אלי קשת, הייתי לומד בבוקר, עובד כספר בשעות הצהריים ומופיע בשעות הערב יחד איתו", הוא מספר ומוסיף, "התחלנו להופיע בחתונות, מועדונים וחלטורות מזדמנות על מנת להיכנס לתודעה"

על האלבום הראשון שלו הוא עבד 4 שנים ובגיל 22 הוציא אותו לאור, אחד הדואטים שהפכו ללהיט גדול הוא השיר 'הפצע שבלב' עם מושיק עפיה. "תעשיית המוסיקה אפשר לומר השתנתה מאז ולא פשוט לתחזק קריירה" מודה מזרחי.

כשאתה מסתכל אחורה ומשווה למה שקורה היום שכל שעה יוצא שיר חדש, כל חצי שעה נולד זמר?
"אני חושב שגם אז היה קשה מאוד להצליח, העניין הוא שכיום כל אחד יכול להוציא שיר כי לכל אחד יש אולפן בבית, העניין ואני חייב לשים דגש לא כל מי ששר קריוקי הוא זמר, אני מודה שזה מבאס שאתה משקיע ועושה הכי טוב ואז בא איזה ילד מקליט שיר ב-500 שקל ובעזרת טכנולוגיה מגיע למאות אלפי צפיות, אני חושב שאין קיצורי דרך. אני זוכר שהייתי נער כדי להקליט שיר הייתי עובד חודש חוסך 400 שקלים כדי להקליט גיטריסט וכך חודש אחר כך תופים, בכלל היו ימים שכדי ליצור שיר היו צריכים לחבר סלילים של קלטת".

ואכן, מזרחי עבר כברת דרך, במהלכה הוא קיבל החלטה לעזוב את מרכז הארץ לטובת הדרום. "כל החיים גדלתי בחולון, כשהכרתי את אשתי אושרית התגוררנו באשקלון אבל זה החזיק חצי שנה עד שחזרנו חזרה למרכז, שם נולדה שיר. במשך הרבה שנים חמי הציע לי לעבור להתגורר בשדרות אבל לא הייתי מוכן לשמוע, אחזתי בתפיסה שבשביל הקריירה אתה חייב לחיות במרכז הארץ".

בסופו של דבר לפני קצת יותר מעשור עברתם לשדרות?
"ואז בעצם נפל לי האסימון, ביום שעברנו לשדרות הבנתי שהטעות הגדולה שלא עשינו את זה קודם כי מאותו היום אני חייב לומר שהחיים פשוט השתנו לטובה, העיר שדרות הביאה לי את כל המזל מכל הבחינות. אני למדתי מזה שאסור לחשוש לעשות שינויים במיוחד שאתה מרגיש תקוע, היום תגיד לי לחזור להתגורר במרכז, בוילת יוקרה אני לא עוזב את שדרות, פשוט מכור לעיר הזאת, באמת".


שיר מחייכת כמו אחת שחושבת אחרת
שימי: "היא מצידה לחזור למרכז".
שיר: "שדרות זה הבית שלי ואני מאוד אוהבת את העיר שלי אבל כדי להתפתח לא הייתי פוסלת מעבר למרכז".
שימי: "זה נכון שבמרכז הייתי קרוב יותר לעניינים ובגלל זה גם הייתי פחות בבית. מבחינתי המרחק לא מהווה בעיה כדי להצליח. אני אגיד לך עוד משהו, הכי טוב לגדל ילדים במקום כמו שדרות".

תסביר
"מי שרוצה לגדל ילדים, בעיקר בנות בגיל התבגרות זה רק פה. במרכז יש הרבה פיתויים, ילדה בת 17 יכולה להכיר מישהו מבת ים, יכולה להכיר מישהו מראשון ומתל- אביב ואתה לא יכול באמת לדעת לאן היא הולכת ולא יכול לשלוט ולהרגיש בטוח, שם הכל קרוב לפיתויים ואין לך ממש שליטה, פה בשדרות אני מרגיש שהכל בשליטה ורגוע, במקרה שלי קל לי יותר לשמור על הילדים שלי".

מה עשה את השינוי מבחינתך?
"זה ישמע להרבה אנשים מוזר בגלל המציאות הביטחונית אבל אני אוהב בשדרות את השקט שלי, כשאתה חי במרכז הכל לחוץ, עמוס, צפוף, כשאתה נוסע בכבישים אתה ממש מרגיש את זה. שתבין רוב ההופעות שלי הם בצפון הארץ ובמרכז אבל בסוף ההופעה כשאתה חוזר לפינה שלך, לשקט שלך זה הכי כייף בעולם ואת כל זה אני מוצא כאן. מעבר לזה, תסתכל איזה שינוי מטורף עוברת העיר, מאז שראש העיר הנוכחי נבחר לתפקיד רואים שהוא בא לעבוד, בכל תחום מורגש השינוי".

ומה קורה כשהמצב הביטחוני מתערער, לא הייתי מגדר את זה "חוויה נעימה"?
"תראה אני לרגע לא ממעיט במציאות הביטחונית, יש לי ילדה קטנה שנמצאת בחרדה גדולה בכל פעם שיש אזעקה אבל אני חייב לומר בכנות זה לא משנה את הכיף והשקט, זה קורה אחת לכמה חודשים שמישהו בעזה מחליט "לעשות לנו מופע זיקוקים" כמו שאני אומר בבית, אני ממש לא מקבל את זה אבל זה המצב ואני מסתדר עם זה, אין ברירה, זה בטח לא יגרום לי לעזוב".

כמו שמזרחי ציין קודם, המעבר לשדרות עשה לו טוב גם לקריירה. אם קודם לכן הוא שילב את הקריירה עם עסק בתחום הרהיטים, כיום כל כולו במוסיקה. "אחד מהשינויים המשמעותיים שעברתי שכיום אני יכול להתפרנס רק ממוסיקה מה שלא יכולתי בעבר" הוא מודה.

תסביר את השינוי?
"אני חייב הרבה לירון אילן, מה שהוא עשה עבורי שינה לי את הקריירה, קרוב לשש שנים שאני חבר קבוע בפאנל של התוכנית שלו "שישי שמח" וזה נתן לי חשיפה מטורפת, אפשר לומר שזה הזניק לי את הקריירה מחדש, בנוסף, המנהל שלי ליאור וזנה 'פי.אל הפקות' שעושה עבודה אדירה. מאז חברתי למוסיקאים רבים כמו קובי שמעוני סאבלימינל איתו הקליט דואט "חלום של כל גבר" הגרסה המזרחית, פתחתי לראשונה קופות למופע ברידינג 3 ולתדהמתי היה מפוצץ בקהל גדול, בכלל הרבה פוגשים אותי ברחוב או בקניון ומבקשים להצטלם שזה גם מרגש עבורי".

האם יש תוכניות להוציא שירים חדשים או אולי אלבום?
"כיום כל חודשיים אני משתדל להוציא שירים חדשים, בעיקר אני מוציא מחרוזות כי הקהל מבקש את זה ומדי פעם גם שירים מקוריים. כשאתה מקליט מחרוזות אתה קודם כל מחזיר עטרה ליושנה, אני מופיע המון עם אחי ברק שהוא גם זמר מפלצת, אגב חידשנו את הדואט המפורסם עם מושיק עפיה בעיבוד חדש ומודרני ואני חייב לומר לך שהקהל עף על זה, פתאום אתה מגלה המון חבר'ה שבאים אלייך ואומרים אנחנו גדלנו על השיר הזה וזה מרגש מאוד לפגוש חבר'ה שהם כמעט בני 35 ו-40 שאומרים לך שהשיר הזה עדיין מרגש אותם ומחזיר אותם לגיל 16, "וזה" הוא מוסיף בהומור "אומר כמה הזדקנתי…

 

מעריצה את אבא, רוצה להיות כמו נסרין
אם יש משהו שמזרחי מתרגש ממנו במיוחד בכל הקשור לקריירה המוסיקלית זאת העובדה שהבת הבכורה שלו שיר הולכת בעקבותיו, היא מצידה כבר יודעת לנסח תשובה מדופלמת. "אין בכלל ספק שאת כישרון השירה ירשתי מאבא, לקחתי הכל ממנו אבל גם מאמא ירשתי את הריקוד והדינאמיקה מול קהל". האם אושרית מזרחי, בעלת חברת "בובות האושר" להפעלות ימי הולדת ומה שביניהם. את שיר יפגשו לא מעט ילדים בהפעלות, שם אי אפשר לפספס את הכישרון שלה. "אני חושבת שבעבודה עם אמא אני צברתי המון ביטחון וניסיון וזה הכין אותי הכי טוב לבמה הגדולה כזמרת. כמובן שיש לי עוד דרך ארוכה אבל הכלים שקיבלתי ואני מקבלת מהבית גם מאבא וגם מאמא עוזרים לי המון".

 שיר מופיעה עם אבא. צילום: יח"צ

זה נראה הכי טבעי שתצאי זמרת כמו אבא?
"אני מרגישה שפשוט נולדתי לתוך זה, גם אם הייתי רוצה לצאת משהו אחר כנראה שאין לי לאן לברוח".

היית רוצה לברוח מזה?
"ממש לא. אני מאושרת שנולדתי בבית כזה, אם זה אבא, הדודים, הסבא, המוסיקה זה משהו משפחתי רחב. אני חייבת לומר שיש עוד שאיפות ולכן אני משקיעה המון בלימודים ולא מוותרת לעצמי אבל כן אם יש משהו שאני ממש רוצה ומחוברת לזה בכל נשמתי זה המוסיקה, זה החלום הגדול שלי, ללכת בעקבות אבא למוסיקה".

בבית משפחת מזרחי היה ברור עוד כשהייתה ילדה קטנה שהיא תגדל לתוך המוסיקה "כשהיא נולדה סבא שלי אמר ששיר תהיה זמרת יותר גדולה משרית חדד" מציין שימי. ואכן את הניצנים הראשונים ראו ההורים בחאפלות משפחתיות וכמובן בבית הספר שם היא הופיעה בקביעות בטקסים והפגינה פוטנציאל גדול. אגב, במהלך הראיון חשפתי את ספר המחזור של שיר אותו הפקתי לפני חמש שנים. "אמאל'ה איך הייתי שונה" אומרת שיר ומבקשת שאקרא את מה שנכתב עליה בגיל 11. "שיר ילדה חייכנית ולגלות לכם סוד היא פשוט רקדנית על מוסיקה ושירים אינה מוותרת, שיר בעלת מידות טובות וערכים לתפארת ועל הישגים טובים וראויים היא אינה מוותרת", בפינת בעוד עשרים שנה נכתב: זמרת".

עם כל הכבוד לשרית חדד, שיר הייתה רוצה קריירה כמו של נסרין קדרי אותה היא מעריצה. "כמובן שלפני כולם אבא שלי הוא המודל שלי אבל אחריו אני פשוט מכורה לסגנון של נסרין".

השאלה היא אם תרצי להביא סגנון משל עצמך, נניח פחות דיכאון?
"אני מחוברת לסגנון התורכי ולמנעד המזרחי זה מי שאני, מה שכן היום המוסיקה השתנתה, העיבודים הפכו מודרניים וקצביים. אבא התחיל את הקריירה בסגנון של דיכאון והיום אותה ווקליות משתלבת בהמון סגנונות, אני חושבת שאני ארצה להביא ווקליות פחות דכאונית אבל כן סגנון מזרחי אותנטי שישתלב עם מה שהולך היום".


הדור שלך נמצא היום ביוטיוב, מיוזיקלי וכמובן הטיקטוק.
"תתפלא אבל אני פחות מנוסה בטיקטוק, אחותי הקטנה בת חמש יודעת הכל אבל אין ספק שהיום הדור שלי חי ברשתות החברתיות, הכל כמעט קורה שם. אני אישית יש לי ערוץ יוטיוב, שחררתי שם כמה קאברים וזכיתי לפרגון ממש גדול".

הפעם הראשונה שלה על במה משמעותית הייתה ברידינג 3 מול מאות צופים ביצעה את הדואט עם אבא שלה שימי, מדובר בשיר שהקליטו בחגיגת בת המצווה שלה "ילדה שלי" (מילים ולחן: ליאור מיארה וגל שריג) בהפקת קובי שמעוני, השיר התנגן בלי הפסקה ברדיו והפך בין רגע ללהיט היסטרי עם כמעט מיליון צפיות. מאז צברה שיר עוד ניסיון על במות, הילדה הפכה לנערה בוגרת מאוד שיודעת מה היא רוצה מעצמה. לפני כשנה היא החלה להתנסות בהקלטות קאברים "אל תשקר אותי של בן מירן ו"סוודר" של נוי פדלון שם הרשימה בווקליות, את כל חבילת הכישרון יכולתם לראות במלואה בקאברים המצולמים שהיא שיחררה בתקופת הקורונה "הכל פה יגמר" של נתן גושן ועיבוד חדש לגמרי לדואט 'מכל האהבות' עם ברק מזרחי.


מי שאחראי לניהול המקצועי הוא המנהל שלה, איש המדיה המוכשר מאשקלון יוסי פורטל שחיפש להשקיע בזמרת וגילה את הכישרון של שיר ביוטיוב. "מהרגע שפגשתי את יוסי פשוט התחברתי אליו" היא מספרת, "ברגע שהוא הבין שאני הבת של שימי הוא מייד נזכר שבעבר הוא כבר דיבר עם אבא, מהרגע שהתחלתי לעבוד איתו יצאו כבר שני קליפים ויש כמובן עוד מלא תוכניות בדרך".

שימי, מהצד אתה נראה המעריץ הכי גדול של שיר?
"תראה בשנים האחרונות אני כבר לא מחפש להיות כוכב, מזכירים לי לא מעט את הפריצה הגדולה שהייתה לי וכמה לא מימשתי אותה מספיק, כמובן שיש לי עוד מה לתת ורצון להגיע לטופ אבל טוב לי גם במקום הנוכחי, הכי חשוב לי להביא פרנסה הביתה ולהאכיל את הילדים שלי, וכן אני לא גדלתי עם כפית של זהב והייתי צריך לעבוד קשה מאוד בשביל להיות זמר ולהוציא אלבום, היום אני לגמרי רוצה לתת לשיר את מה שלא היה לי וחשוב לי מאוד שהיא תצליח. אין מה לעשות שיש לך את זה בדם אתה חייב לעשות הכל כדי להצליח, אני יודע מה היא מרגישה וכמה היא אוהבת את זה ואני אעשה לה את כל מה שצריך כדי לעשות לה חיים קלים. אני זרקו אותי למים בלי גלגל הצלה ואמרו לי לשחות, את כל הטעויות שאני עשיתי כזמר אני לא אתן לשיר לעשות ואם צריך אמכור גם כליה בשביל ההצלחה של שיר".

 שיר ואבא שימי. יעשה הכל בשביל ההצלחה שלה. צילום: אורי גבאי

אתה לא חושש? לא תעשייה קלה לזמרות בטח לא לנערה בתחילת דרכה?
"זה נכון שזו תעשייה לא קלה במיוחד לזמרות אבל אני לא חושש, אני שומר עליה מספיק טוב, דבר נוסף אני חושב שיש לה פוטנציאל גדול מאוד, יש בשיר חבילה שיש בה הכל בעיניי גם ווקליות גדולה, יכולת משחק שראית בקליפ האחרון, המצלמה פשוט אוהבת אותה וכן גם יופי. הייתי רוצה שהיא תתפתח לכל הכוונים האפשריים, כולל ללכת ללמוד משחק. מה שבטוח היא צריכה לעבור דרך ארוכה ואם היא תתמיד ותשקיע היא תצליח כי יש לה את כל הנתונים הנכונים".

לכתבה הבאה:

הסוף לתעלומת המים? שדרות עוברת למדי מים חכמים

לכל תושב תהיה גישה מהטלפון הנייד למונה המים שלו וכך יהיה ניתן לשלוט ולבקר את …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.